måndag 4 juni 2012

Trött Trio!

Idag har jag haft en riktigt trött Trio, helgen har tagit på dem tror jag allt. Miljöträning i Småland med nya miljöer och dofter och sen massor av spring i hagen med bästa gänget, så de har rätt att vara trötta. Rätt skönt när de är trötta en måndag för det brukar jag också vara, svårt att komma igång efter helgen... Vi tog en sväng till hagen mellan regnskurarna för lite bus men Trion lekte mest kossor och käkade gräs. Så mycket spring såg jag inte, som sagt en Trött Trio! Hemma så fick det bli förutom kvällsmat till Trion, varsitt märgben och godissök i det alldeles för höga gräset på tomten, dags att slå det med lien tror jag... men perfekt för lite svårare godissök. Så nu sover Trion igen, trötta!


Yougi har verkligen blivit så fin i kroppen nu, liiite liiite för tunn men det jobbar vi på att få till! Pälsen glänser och han är så pigg och glad!


Gilly är också så vacker i kroppen nu, muskler på rätt ställe och perfekt i hullet! Hel, malen lax i maten har på en vecka gjort skillnad på pälsen, den börjar glänsa igen och så gott hon tycker det är med lax, skålen är renslickad varje mål (rå, hel mald lax det låter allt annat än gott tycker jag...).


Jester är fin form han också, muskler syns inte lika bra på honom och han bygger inte alls muskler på samma sätt som Gilly. Hullet är perfekt och pälsen lika tjock som alltid!


Ena sidan om hagen blå himmel...


andra sidan regntunga moln, svensk sommar!


Bästa hjärtat <3


Några tappra springsteg...


 Godnatt!



2 kommentarer:

Maria Segedi sa...

Var köper du den malda laxen? Vanlig fiskbil eller annat?

Camilla sa...

Jag köper laxen från Nordic, de har det i sitt sortiment.