söndag 10 juni 2012

Lillhusses kalas!

I lördags fyllde Lillhusse 3 år här hemma, så det har varit en vecka med förberedelser, en tråkvecka för Trion med andra ord... På självaste födelsedagen så var det förstås stort kalas! Mycket folk kom på besök för att gratta min (lilla), förlåt stora älskling! Trion hälsade alla välkomna men var som vanligt sitt lugna jag även om de höll sig i närheten... med full koll på kakbordet.






En och annan vovve kom på besök också! Fina Dacke, Whippet, som är en av min mosters hundar kom på ett kort besök. Det är tack vare min moster som jag har hittat kärleken till dessa underbara Vinthundar! När jag letade hund efter att vår Storpudel gått bort ringde jag nämligen henne och frågade om de var lika underbara som jag märkt av att träffat hennes, andras och som jag läst mig till. Jaaaa sa min moster, hon trodde det skulle passa oss perfekt, korthåriga, lugna, hänger med på allt och allt är skoj, mysiga, mjuka i sitt sätt - ja helt underbara förstås! Å så blev det, det klev in ett gäng Vinthundar i mitt liv och utan Vinthundar kommer jag aldrig vara, dessa underbara varelser!


Dacke klev in i flocken utan gruff eller annat från någon, han är ju Vinthund. Det var bara Jester som helt plötsligt fick för sig att han skulle vara lite stöddig med svansen på topp och rest ragg (snälla Jester han kan han tydligen...) så han åkte in i köket för så hälsar vi inte gäster välkomna hos oss. Jag älskar verkligen Vinthundars förmåga att välkomna alla helt lugnt, om vi nu bortser från att Jester helt plötsligt skulle vara kung här hemma...

Liten Storöra Sinc kom på besök också förtsås men han fastnade inte på kort. Trion var lika trötta som vi efter en hel dag med gäster som kom och gick, många att hålla koll på!

1 kommentar:

Lena sa...

Tack för ett trevligt treårskalas!
Jag har en mycket trött Dacke här hemma, han har haft en tuff helg :-)