söndag 3 juni 2012

Småland...

I helgen har vi varit en sväng ner till Småland för att träffa vänner. Barnen våra lekte tillsammans och vi vuxna åt mat och pratade strunt, precis som det ska vara när man träffar goa vänner som man ser allt för sällan. För att barnen skulle få leka av sig så åkte vi till en lekpark vid en vacker sjö så jag och Trion tog en liten promenad medan de andra lekte med barnen. Så vackert med fåglar som häckade precis vid strandkanten.





Det var många som stannade och kommenterade hundarna, så vackra och så många. Vi träffade bland annat på en vacker lite äldre Greyhoundtik med matte och självklart var vi tvungna att prata en stund om våra underbara hundar. Även den Greyhounden var en fd kapplöpningshund som var omplacerad här i Sverige, så vackra Greyhounds är och matten och jag kunde inte mer än konstatera vilken fantastisk ras Greyhound är (ja mina Lurchers, Jester och Yougi är förstås lika bäst de!).


Liten Yougi tyckte inte det var roligt att vara borta, han var rädd och mycket osäker. Ibland går det hur bra som helst att ha med honom överallt men nu var det jobbigt tyckte han. Det är tur att han söker så mycket trygghet hos husse och hos mig och att Gilly och Jester är så trygga och sociala, det hjälper massor på alla sätt och vis!


Mina bortskämda hundar hittade förstås bästa platsen... Tur att ägaren till sängen blev överlycklig att just hennes säng blev vald som bästa sovplatsen av mina tokar!

1 kommentar:

Lisa sa...

En härlig helg ser det ut att ha varit! :-)
Sängen ÄR bästa platsen för en vovve! :-))))

Kram