torsdag 7 juni 2012

Promenadselar!

Nu har de sista selarna äntligen kommit, sista och sista ska jag kanske inte säga... för vem vet! Men nu blir det inga fler på ett tag i alla fall, nu ska vi slita på de vi har.


Selarna kommer förstås från Sighthound design by Jecka och som vanligt när jag beställt därifrån så är jag supernöjd! De är som alltid så välgjorda och jag älskar den mjuka remmen som går under magen/bröstkorgen. På vanliga promenadeselar/lc-selar så är remmen hård och Yougi som inte har en gnutta päls där får så lätt skavsår, men de här kommer inte skava hål på min lillkille. Älskar reflexen på selarna också, vi kommer synas bra i höstmörkret!


Nu har jag lagt undan alla halsband här hemma så nu är det bara selar som gäller här hemma! Visst kommer kanske ett och annat halsband komma fram när vi ska vara extra fina men selarna jag har här hemma nu är supersnygga så varför ha något annat!? De här selarna ska bli de vi använder på snabbrundan och för de kortare promenaderna, de är lätta att ta på och av vilket husse här hemma tycker är toppen!


Nya selar krävde nya koppel idag! Nu har vi tre långa läderkoppel som jag har på långpromenaderna och som sitter på de vanliga selarna och sen har vi tre koppel med vanlig längd, 180 cm som nu sitter på de nya promenadselarna. Perfekt och smidigt så man slipper byta koppel mellan selarna varje dag... med tre hundar som ska kläs av och på så behöver det vara smidigt ibland.

  
Jag lovar bättre bilder på Trion i de nya selarna senare, nu hann det bli mörkt ute...

1 kommentar:

Lisa sa...

Jag fick DTselarna förra veckan. Hade visst mätt liiiite för kort på bandet som går från "bröstbensknappen" och till magen så de sitter inte 100%...men väl 98. *s*
Och nu är jag på g att beställa halsband av Josefine S. Måste ha halsband när jag skall träna, främst Charlie, i hundmöten. (Just nu funkar den lilla detaljen (haha) inte alls. :-P )
Ha en skön helg!!
kram