söndag 25 december 2011

På landet!

Så kom vi ut till min pappa på landet i onsdagskväll. Där mötte ett vackert vinterland oss, träden var täckta av snö och snön låg vackert vit på marken! Kameran låg förstås kvar hemma... när det var så vackert ute!

Torsdagen tillbringade vi mest ute i snön eftersom det där milda vädret var på väg så ville vi ta till vara på snön. Lillhusse älskade snön och att åka pulka, så roligt vi hade! Hundarna fick springa lite lösa på tomten och rejsa i snön, de njöt!

På torsdagskvällen kom kameran med husse och vad hände på fredagmorgon? Jo det regnade och töade så några vackra vinterbilder blev det inte...

Blaskiga gråa snöbilder på Trion!




I skogen försvann snön fort...


Flossy älskar snön och tokspringer med söta piruettar men hon lyckades inte fastna på någon bild... hon var för snabb! Hon fick springa själv utan Trion eftersom hon lyssnar bättre då och pappa har inget staket runt sin tomt. Men hon var superduktig och lyssnade på en gång när jag ropade på henne och kom som en blixt, söta lilla Flossy! Trion är ju vana att få springa på tomten ibland och vet vart "gränsen" går.

Sen var det dags att fara vidare för oss, julen är till för att stressa runt tror jag... Vi skulle till svärföräldrarna för att fira julafton. Jester och Yougi fick stanna hos pappa min medan Gilly och Flossy fick följa med oss. Fyra hundar är många att ta med sig hem till folk och jag tror inte svärföräldrarna hade blivit så glada på oss. Trion är de vana vid och de är alltid välkomna men fyra det blir för många med barn och allt folk. Jag lovar det är stor skillnad på tre och fyra hundar! Så Jester och Yougi fick vara hos pappa min vilket Yougi med all säkerhet tyckte var toppen då han dyrkar min pappa och inte tycker om att vara bland massor av barn. Jester han ville däremot följa med... mattes ögonsten!

Älskade Jester...

Inga kommentarer: