söndag 25 december 2011

Juldagen!

Så äntligen är det Juldagen och lite lugnare igen! Julen har varit helt underbar och rolig även om jag önskat att feber och förkylning inte hängt över mig men idag känner jag mig piggare från feber även om näsan rinner...

Idag fyller min pappa 60 år, hurra, hurra, hurra! Så vi är självklart kvar hos honom och firar!

Efter en lugn förmiddag tog hundarna och jag en långpromenad vid lunch! Så härligt med frisk luft och att få röra på sig efter all mat. Lillhusse, husse och pappa min de sov lunch de... latmaskar! Jag och hundarna njöt verkligen, det känns som det var ett tag sen vi gick en ordentlig långpromenad tillsammans. Solen kikade fram ibland mellan diset och det var rätt varmt i luften iaf för att vara december...

Vi mötte en häst med ryttare och två Akita med varsin människa i andra änden kopplet annars var vi helt ensamma under våra två timmar som vi var ute. Det  var så spännaden tyckte hundarna med nya vägar (Trion har gått där förut men det var ett par månader sen nu... i somras tror jag det var) och det fanns så många nya dofter att lukta på!














Hemma igen  hos pappa min fick Trion Långnosar rejsa på tomten som avslutning tillsammans och när de var färdiga var det Flossy tur! Tänk vilket behov de har av att springa, trots en två timmars promenad i raskt tempo så har de massor av spring kvar i benen! Nu ligger de alla fyra mycket trötta och sover så nu blir det en lugn kväll med mera mat och soffmys! Vi ska vara kvar ett par dagar till så lite mer äventyr på landet hinner vi med, vi myser och trivs allihopa!


God fortsättning!


Inga kommentarer: