torsdag 29 december 2011

Finaste Flossy!

Lilla Flossy är verkligen en helt fantastisk hund som haft en enorm otur som inte hittat sitt hem utan har tvingats flytta från två egna hem sen i mars nu! För oss är det andra gången hon är hos oss i jour, en helt fantastisk liten jourhund!


I Flossys första familj som hon kom till i mars 2011 visade det sig att en av familjemedlemmarna var allergisk mot henne och efter fem månder gick det inte längre. Familjen upplevde det även stressande att Flossy ville vara nära och med hela tiden något som blev en ond cirkel till slut. Då kom Flossy till oss i jour för första gången.


I Flossys andra hem bodde det katter som det visade sig att Flossy inte kan bo med. Flossy var på besök i sitt blivande nya hem för att träffa katterna innan hon flyttade och då fungerade det skapligt men det visade sig inte vara samma sak att vara på besök som att alltid bo med katt dygnets alla timmar. Flossy gjorde små framsteg med katterna inomhus under de två månaderna hon bodde där men på en kvällspromenad tog Flossy en främmande katt och den blev så svårt skadad att den dog. Flossys dåvarande matte vågade då inte fortsätta jobba med Flossy och familjens katter något jag har fulll förståelse för. Då kom Flossy hem till oss i jour för andra gången och här är hon nu.


Jag vill mest bara skriva av mig då många säkert funderar över vad är det för fel på den där hunden som inte hittar hem! Hon är verkligen en helt fantastisk liten hund, en vinthund med en vilja som hos en terrier. En liten Tigerlilja som bara vill ligga nära och mysa, som älskar skogspromenader, ja som älskar att vara med! Hon är verkligen positiv till allt, vi har börjat klickerträna lite och även det tycker hon är skoj! Hon har stark jaktinstinkt, kan leka tufft med vissa andra hundar, läs med min Jester, men det är nog det enda negativa jag kan säga om henne. Att hon vill vara nära och visa hur mycket hon tycker om en hela tiden kan jag inte se som negativt utan mysigt, man har alltid sällskap och en skugga som följer dig, men hon är inte stressad utan vill bara vara där man är gärna sovandes... så funderar man på att dela sitt liv med Flossy så måste man uppskatta sällskap av finaste Lillstrumpan och man måste låta henne få vara med och nära! Hon är en hund som man inte vill släppa ifrån sig... men hon förtjänar ett eget hem och tre egna hundar är lagom för vår familj just nu, fyra egna blir en för mycket hur fantastisk den fjärde hunden än är!



Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att 2012 är Flossys år och att hon snart får komma hem!



Inga kommentarer: