fredag 30 december 2011

Hemma, fyrverkerier och klövjeväskor!

Nu är vi äntligen hemma för ett par dagar i alla fall, det blir nyårsfirande hemma och sen kanske vi kommer åka till pappa min och landet igen om byggjobbarna kommer och gör något åt vår vattenläcka... Borta bra men hemma bäst, så skönt att sova i sin egen säng och titta på TV i sin egen soffa! Vi kom hem igår eftermiddag och hundarna blev också glada över att komma hem, de slängde sig ner på favoritplatserna och sov, sov, sov efter att vi tog en snabb sväng till hagen för spring! Även idag har de varit trötta och mest bara sovit tills jag lockade med dem ut på långpromenad.

Bus i hagen igår!




Det blev härlig promenad upp till hagen idag för spring och sen gick vi genom skogen och över ängarna hem, en härlig promenad på 2,5 timme!





Det började mörkna innan vi kom hem och då började smällandet av fyverkerier nu var ingen så nära men vi hörde dem, det som var toppen var att ingen av hundarna reagerade! Hundarna blev redan på juldagen testade med fyverkerier då min pappa som fyllde 60 år blev firad med fyrverkerier och smatterband... kanske inte det smartaste med fyra hundar i huset men det är inte alltid de som inte har hund tänker tyvärr! Nu var det ingen som reagerade mer än Yougi som söker sig till oss och blir lite orolig. Trion sov sig genom förra nyårsafton och jag hoppas de gör det i år också men Yougi verkar tycka att det är jobbigare i år och ligger just nu under databordet för att vara nära mig, kan säga att det smäller en del ute... inne verkar vara jobbigare än när vi är ute på promenad. För Flossy är det första nyår i Sverige, men även fyverkerier verkar Finaste Flossy klara galant, hoppas 12 slaget imorgon går henne obemärkt förbi också! Nyårsfirandet är ingen höjdare för våra djur... tänk om det kunde firas på annat sätt än med allt detta smällande! Imorgon kommer alla familjens hundar vara här hemma, min Trio och Flossy, mammas lilla My och så systerysters Sinc, hoppas att det blir någorlunda lugnt här när nu Yougi tycker det är jobbigt och Sinc vet jag tycker det är jättejobbigt!

Tryggt hos matte <3


Innan vi åkte hem igår så tog vi en sväng till Vagnhärad för att besöka deras fina djuraffär och träffa en god vän! Så igår äntligen hittade jag såna klövjeväskor som jag letat efter, tunna, lätta, passar en vinthundskropp men ändå med bra fack och så var de ursnygga! Så nu har Yougi och Gilly varsin och självklart testade vi dem på promenaden idag, Yougi bar tasstvål och Gilly hundgodis och mina vantar! Så duktiga de var, de tassade på precis som vanligt helt obekymrade av att de bar något, mina fina, duktiga! Nu ska det tränas så hundarna till sommaren kan bära sitt eget vatten mm. Ska försöka få Jester att tycka det är skoj också men jag köpte ingen till honom än förens jag vet att det går... han har ju precis lärt sig tycka att täcke och sele är okej.




Min Trio de är verkligen en flock... spana på råddjur ska göras tillsammans och nära!



Inga kommentarer: