lördag 30 mars 2013

Underbar påskafton med lite morr!

Här hemma har vi verkligen haft en helt underbar påskafton! En lugn morgon, en härlig långpromenad mitt på dan för att avsluta med påskmiddag med familjen min, ja en helt underbar dag.

Nu är det verkligen växlande ute i naturen... på sina ställen ser det verkligen ut som våren är här men än ligger vintern kvar på andra ställen. Fick rapport om idag att Ida och Cliff med matte hittat tussilago så visst är våren på väg!






 
Dagens promenad var verkligen en sån där helt underbar promenad sol, härlig temperatur mm, om man nu bortser från den där mannen vi mötte med sin lösa hund. Den är så snäll ropade han när hunden kom farande, går det bra om de hälsar... Ja vad tusan ska man säga när hunden redan är framme och mitt inne bland mina Tre. Yougi han skällde för fullt för han tyckte mannen var otäck, Gilly ogillar när hundar helt burdust bara springer fram och hälsar så hon morrade och skällde, Jester tyckte hela situationen var obehaglig och vill helst bara komma därifrån. Så hundar överallt, jag står på en isig och hal stig, vad svara man annat än morrar ilsket nej. Då svarar mannen släpp dina så får de leka... ser han inte att mina inte tycker att situationen är okej? Nej morrar jag igen och fortsätter gå varpå mannens hund följer efter mig. Gå du bara säger mannen min hund kommer efter mig... ja efter 800 meter lämnar hunden vår sida och jag vet inte vart hunden sprang då men det kändes inte som jag ens ville bry mig då. Grrr önskar folk hade lite mer vett att inte låta sina hundar springa fram bara för att de är snälla, mina är också snälla men situationen blir inte bra, respekt och hänsyn vore kanske något?! Såna här saker kan verkligen förstöra en hel promenad!
 









 
Efter den långa promenaden fick Grabbarna vara kvar hemma och Gilly fick följa med på påskmiddag... Gilly och Storöra Sinc fick hålla varandra sällskap under middagen, så nu har jag en helt slut Greyhound som tycker att energin hos en Border Collie är väldigt utmattande.
 
"Eftermatenmys" med Systeryster, Sinc och Gilly!
 
 

Inga kommentarer: