lördag 9 mars 2013

Koppel...

Nu när vi har så nya fina halsband blev jag tvungen att köpa nya koppel också, jag vet lite galen är jag! Men svarta koppel till bruna fina halsband var inte så snyggt... Så 3 nya läderkoppel i brunt är nu inköpta och husse är glad (även om han tycker jag är lite onödig) över att han nu kan ta halsband på Trion när de går kortrundorna och det utan att behöva byta kopplet från selarna till halsbanden. Jag går ju helst med sele till Trion men husse vill att det ska gå fort och då är halsband lättare enligt honom.

 
Gaderoben för Trion växer... Nu har vi 3 olika sorters läderkoppel. En uppsättning på 3 som är längre svarta läderkoppel som vi har när vi tex går våra långpromenader och som sitter på mina favoritselar!


Sen har vi en uppsättning på 3 som är svarta läderkoppel i vanlig längd, 180 cm och som sitter på promenad selarna, de selarna som jag tar på när de har täcken eller när jag går en kort sväng.


Nu har vi då även bruna läderkoppel, 3 stycken som hänger på våra fina nya halsband. Måste säga att det blev himla snyggt!


Ja gaderoven växer... men när jag köper nytt så brukar jag skicka ner det som blir "över" här hemma till Irland, till de rescues som så väl behöver, så så mycket växer det inte på hög här hemma! Idag går 6 halsband som jag inte använder längre, 2 gamla men fina läderkoppel, 3 fleecefodrade regntäcken och 2 fleecefiltar ner till Irland, känns bra och så lite godis till de som arbetar hårt i kennlarna också för de gör ett helt fantastiskt jobb!

Inga kommentarer: