söndag 1 januari 2012

Nyårsafton!

Så har sista dagen på 2011 gått och 2012 första dag är här! Tänk ett helt nytt år!

Vi hade en helt otroligt mysig nyårsafton här hemma, ja lite julafton också då se sista julklapparna delades ut. Vi firade tillsammans med min mamma, min bonuspappa och min syster och huset fylldes med 6 hundar! Hundarna var superduktiga allihopa - Trion, Sinc och lilla My är vana vid varandra men även Flossy var duktig även om hon tyckte att den där busiga Sinc skulle sköta sig... inte leka inne tyckte damen Flossy! Lilla My som är en gammal och lite sjuk dam har bestämda åsikter om saker och ting och hon och Flossy var inte alltid överens om livet men Flossy gick lätt att säga till så slutade hon och gick och la sig.  Det var överhuvudtaget mycket lugnt med 6 hundar här hemma.

Familjen <3


Puss på dig matte säger Sinc <3


Hundarna fick en lugn nyårsafton, en innedag med lite aktivering i form av konger och märgben för vi tvåbenta städade och lagade mat. De fick en ordentlig promenad i fredags så en lugn innedag undan alla smällare kändes bra. Förutom morgon- och förmiddags svängen så var hundarna ute en sväng vid 16.00 innan mörkret kom och sen en snabbis vid 22.00, sista svängen blev 01.00 på det nya året och då var det tyst och lugnt ute!

Laddar inför Nyårsaftonskvällen...



Gilly, Jester och lilla My var helt oberörda av allt smällande både när vi var ute och inne. Gilly kom till och med ner från övervåningen runt 12-slaget och undrade vad vi höll på med helt lugn, hon undrade nog mest varför lillhusse och husse gick ut mitt i natten när de skulle titta på fyverkerierna. Jester sov i soffan tätt intill min bonuspappa som inget hade hänt, lilla My sov hos mamma min utan att röra sig. Yougi och Sinc tyckte det var jobbigt precis vid 12-slaget och vid 22.00 promenaden ute, båda ville hem och gömma sig. Sinc försökte krypa under soffan men la sig tätt intill min syster och Yougi kröp in under databordet när det smällde som värst vid 12-slaget. jag tyckte ändå de var enormt duktiga som höll sig lugna även om vi såg på dem att det var jobbigt! Måste var toppen för hundarna att vara tillsammans en hel flock när det smäller, det märktes tex på Sinc att han blev lugnare när Gilly la sig bredvid honom.
 
Mest såg Nyårsaftonskvällen ut så här!


Flossy brydde sig inte heller så mycket hon låg ner i hundbädden men hade öronen på topp och lyssnade vid 12-slaget, när jag gick ut för att titta på lite fyverkerier så blev hon lite nervös kvar inne men lugnade sig när jag kom in igen och la sig i bädden igen. Vid snabbpromenaden vid 22.00 brydde hon sig inte mycket om att det smällde och då for det ändå upp en stor raket precis framför oss med röda färger som fyllde himlen precis när vi kom ut, men hon hade lite mer bråttom hem än vanligt men det kan lika väl varit kylan som gjorde att hon ville hem.



God fortsättning på det nya året!


 

1 kommentar:

mona sa...

En härlig kväll !!!! Kramis Mamma