tisdag 17 januari 2012

Isgata!

Idag har det varit rena isgatan här! Vi tog en rätt sen långpromenad efter bus i hagen men det kändes som jag hade glömt skridskorna... Är evigt tacksam att jag har 4 underbara hundar i andra änden av kopplet. 4 hundar som lyssnade när matte sa -här går vi, när det studsade upp harar bredvid oss och det sprang rådjur över vägen. Visst hundarna hoppade de också i iver över att springa efter, eller läs Gilly hoppade av iver men alla bytte rikting när jag gjorde och ingen drog några tokryck i kopplena så jag kom hem hel, bara det är ju helt underbart! Enda gången jag blev lite orolig var när vi mötte en Golden retriever och en Faraohund... En Faraohund är ju väldigt vinthundslik vilket betyder samma sak som kompis tycker mina... snygg var Faraohunden så jag förstår dem och matte fick ställa sig i säkert förvar på en grästuva så även det klarade vi oss ur hela!

Inga kommentarer: