lördag 27 november 2010

Vintervila...

Så är vintern här - det är alldeles vitt ute och det är runt 10 minus grader. Härligt tycker jag, nu är äntligen det gråa, leriga, tråkiga november slut och istället har vi ett vitt gnistrande, ljust november!

Men hundarna delar inte min uppfattning! De vill inte så gärna gå ut och när de märker att vi är på väg hem på promenaderna så har de väldans bråttom. Yougi är värst... han får vi hämta i sängen eller soffan och sätta på honom kopplet där för att sen släpa honom till dörren. Gilly är den som alltid är piggast på promenad även om hon snabbt vänder i dörren när hon upptäcker att det fortfarande är snö och minusgrader ute. Jester han klarade förra vintern bra men den här vintern fryser han, beror troligtvis på att han hade mer päls förra vinter då han kom från Irland på hösten och hunnit lägga på sig en del päls där.

Så här ser det mest ut hemma hos oss...






Tror allt att min nästa hund får bli en Borzoi... Även om de också njuter mest av en varm soffa så brukar de flesta tycka att snö och kallt är helt ok ;) Nä här hemma blir det inga fler hundar på länge så det är bara att klä på sig och hundarna när det är dags för promenader och sen inne njuta av vintervila tillsammans med mina kära långnosar <3

1 kommentar:

Margaretha sa...

Ja du, jag känner ju igen detta! Jag har också en långnos under pläden i soffan...
Det är inte mycket stt göra åt. Fast du har ju Lilleman att åka pulka med så du får din lust till vinterlek stillat!