fredag 12 november 2010

Täcken och grisöron!

Idag har jag haft semester för att mysa med Jonatan och hundarna, Kjelle han har åkt på hokeyutbildning hela helgen. Så det är bara lillhusse, jag och långnosarna här hemma. Idag har det verkligen spöregnat hela dagen... fy och ush men mycket mys har det blivit i soffan!

När sen regnet väl gjorde upphåll på eftermiddagen tog jag, hundarna och Jonatan i vagn oss ut på en lite längre promenad för att köpa fredagsgott till oss alla fem och så hade de nya täckena kommit! Suuuuperfina täcken! Jesters kanske var liiite stort och Gillys satt precis och Yougis satt super, men alla var kanon och det är säkerligen jag som mätt som en kratta inte sömmerskan som gjort fel. Tack Yvonne - Torshammaren för toppenfina och välgjorda täcken! Nu vet jag att jag behöver beställa nya fleecetäcken också och jag vet vartifrån! Nya reflexhalsband fick trion också när vi skulle köpa fredagsgott till dem, superfina och bra, så nu är vi redo för novembermörkret!

Grisöron blev hundarnas fredagsgott!







Mannekänguppvisning... långnosarna tyckte sådär om att behöva fotas i nya täckena...






Imorgon ska jag och Jester på klickerkurs hela dagen - spännande! Tur att nya täckena kom innan kursen så han håller sig varm hela dagen och så blir han snygg också (kan tillägga att Jester inte gillar att ha täcke på sig...).

2 kommentarer:

Jojo sa...

Va fina täcken, på fina hundar! Letar täcken till nykomlingen och de där såg ju alls inte dumma ut! Får jag fråga vad de kostade i stlk grey? Har de magplatta?
Ha det gott!

/Josefine

Camilla sa...

Tack!

Täcken är verkligen super - helnöjd! Nej de har ingen magplatta och det kostade 400 kr. Yvonne som syr täcken är super så fråga henne hon kanske kan sy en magplatta på täckena mot en extra penning!