lördag 6 november 2010

November

Nu är november här - en månad som jag tycker är mörk och trist... När december kommer är det massor att planera inför julen och sen i januari kommer det förhoppningsvis snö. Men november kan jag verkligen vara utan...

Efter jobbet är det nästan alltid mörkt nu när man kommer hem och då blir det promenader på upplysta promenadvägar inte så skoj tycker jag och hundarna som älskar att strosa i skog och på äng. Men idag sken solen trots november och det var en härlig dag! Hundarna och jag tog en tidig långpromenad och frosten låg fortfarande kvar på marken - underbart!


Jester är så vacker mot alla höstlöv, han rikitgt smälter in i hösten.
Jester sår på bakbenet har läkt riktigt fint nu!

Finaste Gilly som har tappat några kilon efter att ha varit magsjuk i ett par dagar. Jag som äntligen hade börjat få upp henne i vikt...

Yougi som hellre vill spana efter jaktbyten än vara med på bild...

Hela trion - allt ska undersökas tillsammans...

Bus hann vi självklart med idag! Det är så roligt att se dem alla tre tillsammans nu när de leker. Oftast släpper jag dem bara två och två i olika konstellationer för när de blir alla tre så blir de så "heta" i leken med varandra. Men nu har jag börjat kunna släppa dem längre och längre stunder tillsammans och det märks att de är tryggare med varandra nu. Gilly brukar få slippa sin munkorg mer och mer men när de springer alla tre så får den vara på, bättre att vara på den säkra sidan.

Yougi tröttnar fortast på att springa, men Jester och Gilly kan hålla på läääänge.
Men även de två blir trötta till slut...

Jester är den som jag kan släppa med nästan vilken hund som helst och han kan leka med alla. Så här ser han ut när han leker med sin flock... MonsterJester!
Jag lovar att han leker!

1 kommentar:

Margaretha sa...

Vad kul de har i hagen. Underbara lössläppta bilder!