söndag 21 november 2010

Magsjuka, klicker, bus och långpromenad...

så har vår vecka sett ut. Alla tre hundarna har varit magsjuka ett par dagar så det har inte blivit något klickande förens deras magar blev bra. Så tisdag och onsdag tog vi det mest bara lugnt. På torsdagen var hundarna bättre så då blev det lite bus och långpromenad.


I fredags klickade jag med hundarna igen och Gilly vet nu att tassen ska vara på musmattan (även om hon ibland blir lat och testar om något annat skulle funka...). Så nu ska jag komma på något nytt som jag ska sätta upp som mål med henne... snurra, puss kanske... ska fundera vidare. Jester han sätter nu nosen mot  kartongen men han är mycket långsammare än Gilly. När jag klickar Gilly så prövar hon mer men Jester lägger sig ner och tycker jag är rätt tråkig. Hm trodde nog allt det skulle vara tvärtom... men Jester och jag har tränat ett tag ihop och han väntar sig att jag ska tala om/visa vad han ska göra. Men Gilly och jag har inte hunnit träna så mycket ihop så hon "tänker" mer själv och förväntar sig inte att jag kommer med ledtrådarna. Funderar om jag ska byta ut kartongen mot musmattan och göra samma som jag gjort med Gilly med Jester nu, så får det nog bli. Yougi han och jag är kvar med kartongen och där handlar det fortfarande om att bygga upp tillit. Han behöver fortfarande ett par klick för att komma till mig och sen är det nosa, titta på kartongen, han blir mycket osäker min lilla skrutt. Vi jobbar på hundarna och jag - det är sååååå skoj att klicka!


Jag har beställt en klickerbok som kom i veckan - Klickerträning för din hund och lite fler klicker så jag har ett gäng om någon skulle komma bort. Nu väntar jag på en bok till med spänning - Skjut inte hunden, skoj att ha lite litteratur att fördjupa sig i.


Sen har vi även hunnit med bus i hagen och långpromnader nu i helgen trots tråkigt väder - grått och regn. Men nu när vi har så fina regntäcken så är vi rustade för alla väder.

På promenad i fina nya regntäcken!






Bus och godissök i hagen.


Finaste Yougi!

Gillybus!

Fina, fina Jester!

Idag så hade vi sällskap av Sinc på promenaden och vi tog verkligen en långpromenad på 4 timmar - så skönt!


All snön (det lilla vi hade) regnade bort mellan lördagen och söndagen. Ska det vara vinter ska det vara snö inte regnigt grått och kallt - men så brukar alltid november vara... Längtar efter gnistrande vita och soliga vinterdagar!

2 kommentarer:

Margaretha sa...

Vilken regnrocksparad! Mycket fina med olika färg på fodret. Inget vidare med magsjuka. Katrina har också varit lite rörig i magen idag. De blir så olyckliga av det där. Ha det gott!
Klick, klick...!

Caroline Svärd sa...

Hej där!

Tråkigt med magjsuka, men då är det väl något som går just nu för Roy kräktes under ett dygn (tors-fre) men tillfrisknade lagom till helgen. Åh du som hade tre stycken samtidigt (!) :(

Intressesant att läsa om er klickerträning, kul att du nu fått hem litteratur. Det hjälper en att fördjupa sig och samtidigt vara ett stöd när man kör fast!