måndag 15 november 2010

Effektiv dag!

Idag fick hundarna som vanligt en 45 minuters promenad på morgonen innan det var dags att åka och jobba. Efter jobbet hämtade jag Jonatan, gick hem och hämtade hundarna och gick och mötte husse som tog Jonatan så hundarna och jag kunde fortsätta vår promenad. Det blev en rask promenad på 1,5 timme, sen hem och äta middag. Efter middagen så klickertränade jag en kort stund med var och en av hundarna.

Gilly har verkligen börjat förstå och hon testar lite olika saker för att se vad det är jag vill. Jag har kommit en bit på väg uppför stegen med henne, nu vet hon att hon ska sätta tassen på, nu ska det bara förfinas lite för hon kan ställa två tassar på, en halv tass på osv... Har även prövat att flytta på musmattan en bit från mig så hon inte står i knäet på mig av glädje... och för att försvåra för henne.

Jester har också kommit uppför stegen - han nosar nu på kartongen men som med Gillys tass så nosar han lite varsomhelst, men vi klickar på!

För Yougi tog det bara två klick idag för honom att komma fram till mig  - jiiipppppiiiii!!! Han har nu börjat titta/nosa på kartongen - min duktiga lilla lillfis!

Gilly fick två korta vändor klickerträning - en gång först och en gång sist. Hon blir nämligen helt galen på ett helt underbart sätt när hon hör att jag klickar någon annan... Så jag kände att hon behövde få en sista runda, hon tycker verkligen att det är roligt, svansen går på henne hela tiden!

Efter träningen så var det dags för kloklippning! Bara det är rätt jobbigt när man är hund.

Så nu har jag tre trötta hundar och det känns bra nu när klockan närmar sig läggdags!

2 kommentarer:

Margaretha sa...

Kul detta! Vad roligt att Gilly är så glad för detta. Det tar sig för alla vartefter och matte har roligt också förstår jag. Ha det gott alla!

Caroline Svärd sa...

Hej Camilla!

Ville bara meddela att jag tog mig friheten att kopiera din kommentar från mitt blogginlägg om Klicker, och la in det i min gästbok på Trofasthund.se.

Desto fler ser det på hemsidan, och jag uppskattar enormt när ni lämnar en kommentar i bloggen och/eller på hemsidan. Hoppas det är ok!

Trevlig helg!