lördag 29 september 2012

Lystravakt!

Idag har vi finbesök här hemma, en liten Cirneco dell´etna vid namn Lystra. En sån söt, glad och framåt liten tjej som är full av energi. Lillhusse blev överlycklig över en hund med lite mer fart på, så de har busat en del... likaså blev Gilly glad över att få en kompis att busa i soffan med. Tyvärr har inte vädret varit det bästa idag... regnskurar har hängt över oss hela tiden och Lystra precis som mina Tre är inte förtjust i regn. Så det blev ingen superlång promenad idag men en längre sväng lyckades vi gå men vi blev blöta på vägen hem...

Liten Lystra var lycklig över promenaden och hon drog som bara den i kopplet... eller snarare så att allt var så intressant och spännande så allt skulle undersökas gärna samtidigt... och så skulle hon hinna med att busa med mina Tre också under promenaden. Kan erkänna att jag hade lite koppeltrassel idag! 

Gilly och Lystra gillade varandra och höll sig nära varandra hela tiden... blev en del race i soffan! Två busfior, Lystra tyckte bara att Gilly var lite läskig när hon morrade ibland. Gilly låter som ett monster när hon leker... inte alltid alla som förstår henne då. Men Lystra vara aldrig sen att bjuda in till mer lek inte...

 
Vad ska jag hitta på nu då?
 
 
Lystra försöker flörta med Jester vilket inte var det lättaste.
 
 
Matte hjälp mig!

 
Härligt när flocken välkomnar en gäst på det här sättet, mys! Yougi han sover på övervången som alltid...

 
Måste kolla vad som händer.

 
Jag bara älskar Lystras öron som förstås är helt fel för en cirneco, de ska stå rätt upp men Lystra är ju bara för söt med sitt egna utseende.


 
Sötaste Lystra!
 
 
Försökte ta en bild med alla Fyra... ja alla är ju med på bilden men kanske inte som jag tänkt!

 
Mina fina Tre!

 

 
Jag som tycker Yougi är en liten kille, idag var han stor!
 
 
Vad äter du på, får jag också smaka?


 Hemma igen så gick Trion för att lägga sig men inte Lystra...

 
Tillslut sa trygga, fina Jester åt henne på skarpen men snällt att nu får det vara nog. Lystra lyssnade på en gång och rullade ihop sig för att göra som de andra Tre hon också.

 
Så nu sover de alla sött efter en regnig höstpromenad. Tror allt att liten Lystra kommer vara trött ikväll när hennes matte kommer och hämtar henne ikväll. Imorgon kommer hon tillbaka igen och då ska vädret vara bättre så då blir det en ordentlig långpromenad!


Inga kommentarer: