onsdag 19 september 2012

Gyllene småstunder!

Sitter vid datorn och hör att det prasslar bredvid mig men tänker inte så mycket på det... Hundarna har precis fått kvällsmat och Jester och Gilly har intagit sin plats bredvid mig som varje kväll när jag sitter vid datorn. När det prasslat lite svagt ett par gånger till vänder jag mig tillslut om och möter en busig men förväntansfull blick... Fröken Bus hade hämtat brödpåsen på köksbordet, inte bitit hål eller något hon har burit den så fint lagt den nedanför matte och puttar på påsen med nosen. Kan det vara så att hon försöker säga mig något?

Inte kan jag annat än skratta i alla fall och snabbt plocka fram kameran, ta ett kort för att sen ge mig ut i köket för att bre varsin kvällsmacka till Trion! Har nu Gilly varit så duktig att hon inte bitit sönder påsen och slukat mackorna utan att matte vare sig sett eller hört något som man annars kan göra. Utan snällt pockat på mattes uppmärksamhet med brödpåsen vid sin sida, då ska man ju såklart ha en belöning!




Inga kommentarer: