söndag 2 september 2012

Kräftskiva och höstpromenad!

Så har vi haft en underbar helg på landet igen! Trion tyckte det var så skönt att få komma ut och busa av sig ordentligt och bara strosa runt, de har haft riktiga mysdagar! Lördagen då festade vi på kräftor och söndagen gick vi härliga skogspromenader, bättre kan man inte ha det!

Trion har sprungit och busat massor och jag har bara njutit av att se dem springa av sig veckans rastlöshet. De fastnade inte på bild i farten annat än på den här bilden då Gilly gör sin vanliga attack...

 
Bara strosa runt och nosa är mys det också!


 
Så startade kräftskivan med den årliga kubbmatchen, tre som är mycket koncentrerade...

 
Mums, kräftor är så gott!

 
Så fin och mysig kväll i ett varmt partytält, jo vi hade värmeelement i tältet!

 
Trion var med förstås och intog som vanligt sovande ställning...

 
men det var skönt att få komma in i värmen och sova i egen bädd (även om vi alla smet upp i mattes, husses och lillhusses säng under natten... jag kan lova att det var trångt!)!


 
Så härligt att vakna en söndagmorgon ute på landet och bara kliva ut i härlig natur! Trion de njöt det också av att kunna ta ett morgonrace tillsammans.



 





 
Vad gör du matte?


 
Jag har svårt att vara på landet i dessa svamptider utan att ge mig ut i skogen... så självklart tog vi en sväng rätt ut i skogen!


Vi väntar snällt medan matte plockar svamp...

 
Efter en tur mitt ute i skogen gick vi hem och lämnade våra fynd för att sen ge oss ut på en 2 timmars promenad på härliga promenadvägar! Trion delar inte riktigt mitt nöje att plocka svamp... tråkiga matte som bara säger stanna hela tiden, för det var svamp överallt. En rask härlig promenad på bra stigar/vägar uppskattades med kan jag lova! Underbart väder, underbar natur och mina underbaraste vänner med mig! Konstaterade under promenaden att det verkligen är höst nu, men jag älskar hösten så det gör inget!




 











 




 
Dagens fynd!

 
Efter lunch var det dags att ge sig iväg hemåt och där väntade till hundarnas besvikelse duschen... Det finns så mycket fästingar hos pappa på landet och så var de rätt leriga så jag ville gå igenom dem ordentligt.
 
Jester har verkligen mycket päls... och nu börjar vinterpälsen komma!
 


 
Äntligen hemma och äntligen kan vi sova efter en händelserik helg!


 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka sköningar:)