söndag 23 september 2012

Kycklingvinge!

Vi har hittat ett nytt fredagsgodis till Trion - rå kycklingvinge! Har hört att många gett sina hundar det och att det är bra för dem, de är ju gjorda för att äta kött. Så nu till helgen testade vi äntligen och det blev mycket populärt av alla Tre. Så det kommer jag fortsätta att ge här hemma som lite extra "godis" och utfyllnad av färskfodret som de redan äter. Jag blev glad att Gilly åt det då hon kan vara kräsen, hon äter tex inte märgben... som grabbarna gladeligen mumsar i sig.

Just nu känns Trions mat så bra! De äter Nordic sp + ett färskfoder som innehåller oxkött och vom, de får helmald lax som extra tillskott i kvällsmaten, även det från Nordic. Jag ger dem lax för att jag vill åt omega fetterna och andra nyttigheter som lax innehåller. Nu kan jag även ge dem en köttkälla till, kyckling och det känns toppen med den variationen! Så fina som Trion är nu i hull, päls, tassar mm har de nog aldrig varit och så fina i sina magar och muskler på rätt plats, härligt!

Inga kommentarer: