tisdag 18 september 2012

Helgen som gått!

Efter fredagens mardrömsäventyr tog vi en lugn lördag med bara korta promenader för hemma var det städning på schemat. Fina gäster skulle nämligen komma på kvällen, Cliff med sin matte och husse. Trion klagade inte på en lugn dag utan sov mest lite trötta de också tror jag allt...
 
På söndagen tog vi däremot en härlig långpromenad på 1 mil ute vid Ryssbergen. En av mina absoluta favoritrundor, så vacker och omväxlande natur, hela tiden mitt ute i skogen. Tyst och oftast möter man inte en människa alls, helt underbart tycker jag! Vi hade sällskap av Cliff och hans matte också förstås, ett riktigt gäng har vi blivit!
 
Jester och Yougi gick helt lösa nästan hela rundan och inte var de mer på hugget än tidigare, med tanke på harjakten. De gick snällt som vanligt och lyssande superbra, jag hade fickorna laddade med korv också. Det är skillnad att ha dem lösa på ett öppet fält och i skogen, ingen av mina letar upp något att jaga utan springer bara efter om det är något som springer/rör sig. Duktiga killar som var så duktiga och jag känner mig lite lugnare igen! Gilly fick däremot gå i koppel tills jag kopplade upp killarna då fick hon strosa runt lite och göra lite galna hopp så som bara hon kan, även hon så duktig och lyhörd! När vi kom fram till bilen fanns det en stor gräsmatta och där fick Jester och Yougi springa lite, eller Jester sprang och Yougi höll sig hos matte och korven... Gilly fick springa hon också där och när man släpper henne själv håller hon sig nära fina tjejen, även hon så duktig och kom när man ropade som ett spjut.
 

 En helt underbar tur i skogen med finaste gänget!
 





 
Jag hade sån otur så jag stukade foten efter vi gått en 3 km, tyckte att det inte gjorde så ont och fortsatte de 7 km vi hade kvar. Den sista kilometern började det göra ont däremot och väl hemma hade jag ordentligt ont... Sån otur! Blir lite dåligt med promenader för Trion och mig den här veckan, då foten fortfarande är svullen och röd.

 
 

Inga kommentarer: