tisdag 24 april 2012

Vårtecken!

Nu måste väl ändå våren vara här! Ingen mer snö och mycket sol, gärna lite varmare i luften det är vad jag vill ha nu! Ute vimlar det i alla fall av vårtecken nu ett gott tecken att våren faktiskt är här.

Gullvivorna blommar intill husväggen.


Ängar av vitsippor.


Vackraste blå i klasar.


Knoppar!


Blev inte mycket till jobb nu måndag och tisdag, lillhusse blev sjuk och jag sjuknade om men imorn ska jag gör ett nytt försök! Så idag laddade vi upp med bus i hagen och en långpromenad.


Min älskade lilla Toka så glad och lycklig över att få springa igen! Munkorg slipper hon hemma nu också då hon låter det lilla lilla såret som är kvar vara - så skönt!




Yougi hittar på hyss...


På vägen hem så hittade vi några roliga trädstammar, alla chanser till lite träning är toppen. Först var det hopp som gällde, inga problem för grabbarna men för Gilly..! Men matte var envis, hopp var det som gällde och inget annat, en mycket missnöjd fröken Grey testade allt men gav sig till sist och hoppade flera meter över stocken så det var inte höjden som var problemet... Lite sur på mig själv att klickern låg hemma... annars hade det hela gått mycket enklare med Fröken Jag Gör Som Jag Vill. Med klickern pratar vi samma språk hon och jag, så skärpning matte till nästa gång!


Balansövning. Yougi har verkligen blivit så duktig, han tyckte att alla krav var hemskt jobbiga. Men nu kan man träna hopp, upp mm ute i skogen och han gör allt med viftande svans, min fina!


Jester är som en bergsget så lite hopp och balansövningar är ju för lätt (och fotografering är bläää).


Till Gilly fick vi hitta en stock som låg ner på marken för att träna upp på, dumt att utmana ödet...


Så nu är vi ett trött gäng som är nöjda med dagen och efter vår underbara, roliga och långa kvällspromenad! Undra vad jag skulle göra utan mina Underbara Tre!

Inga kommentarer: