lördag 14 april 2012

Vårpromenad med mina underbara Tre!

Inatt snöade det, vaknade till en mulen dag men ingen snö låg kvar på marken, så skönt! Sen kom solen och vilken vårddag det blev av dagen idag! Trion och jag gav oss ut på en tretimmars promenad i långsamt tempo, jag ville njuta av solen och så var lilla stumpan Gilly med och hon behöver fortfarande ta det lite lungt även om hon absolut inte vet vad det är för något... Massor av sol, massor av vårblommor, harar, rådjur mm naturen bara sprudlar av liv! 







Harar...



Rådjur...



På motionsspåret fick grabbarna gå lösa, duktiga killarna!


Vi gjorde ett stopp i hagen så Jester och Yougi fick springa, inte samma fart som när Gilly är med och sätter fart på dem men några varv tog det allt.


Gilly vill vara med, gällde att hålla hårt i selen så hon höll sig lugn, orättvist! När vi gick från hagen så grät hon högt och ljudligt, hon vill verkligen springa...


Det dröjer nog ett tag till innan stumpan kan vara med och springa... Dränaget är borta sen förra helgen och stygnen hade läkt ihop fint tills i fredags när jag var en sväng på jobbet och Gilly fick av sig strumpan. Hon hade rivit upp en del men det är bara att hålla rent så läker det, känns inte som någon ide att åka och sy det igen. Så nu är det bara att fortsätta hålla henne lugn, hålla rent såret och hålla Gilly borta från att få upp såret mer, inte den lättaste uppgiften! Men nu har hon inte tratt utan boxmunkorg på sig om dagarna och strumpa på foten eftersom hon lyckades få av sig strumpan trots tratt. Med munkorgen kan hon inte få av sig strumpan, bara vi som får se till att hon får i sig ordentligt med vatten för dricka kan hon inte med boxmunkorg på. Annars tycker jag faktiskt att det fungerar bättre med boxmunkorg, hon bryr sig inte lika mycket om den som om tratten som fastnar överallt. De få stygn som fortfarande sitter kvar ska vi ta bort på måndag, det ska bli skönt.


Mer bilder på mina bästa, finaste och vackraste Tre blev det förstås när solen lyste och himlen var blå!

Bästaste Jester!








Finaste Yougi!








Vackraste Gilly!








Vad vore livet utan mina underbara Tre!

Inga kommentarer: