tisdag 10 april 2012

Mina bästa Tre!

Igår tog jag en lite längre promenad med Yougi och Gilly, så konstigt att bara hålla två koppel i handen! Jag går med hundarna en och en ibland för att hitta på något skoj och ge lite egentid men två var längesen jag gick med... förutom när lillhusse är med men då är det ändå tre hundar som ska hållas koll på. Vädret var inte det bästa men det var skönt att komma ut och röra på sig, det har mest blivit korta promenader för Gillys skull och lite spring för grabbarna men då har jag bara tittat på så den här påsken har jag mest bara ätit känns det som så promenad behövdes för mig! Gilly tyckte också det var skönt att få röra på benen igen, hon är piggare nu och äter och dricker bra så hon behöver röra på sig hon också för att hålla sig lugn hemma sen... En svår balansgång det där, inte för mycket motion men samtidigt så pass mycket motion för att hon ska hålla sig lugn. Trots promenad så höll hon sig inte så lugn... Dränaget lossnade under kvällen men eftersom det skulle tas bort idag så gjorde det inget, Gilly sparade bara in ett veterinärbesök åt oss eftersom till och med med stygnen som höll dränaget på plats lossnat... som sagt Gilly hon lyckas!


Jester då, inte hade jag lämnat honom själv hemma inte, det skulle han inte tyckt om! Jester han var iväg på egna äventyr med lillhusse, Sinc och min syster, de var till hagen för spring och bus! Han har behov av att få springa och leka och bus med kompisen Sinc är aldrig fel även om det inte blev så mycket bus då Jester mest undrade var matte och kompisarna var...

Sinc och systeryster sov kvar här över natten och vi hade myskväll till Bilar 2, Bumbibjörnar och Oliver och gänget. När lillhusse somnat så åkte the Twilight saga fram, så mysig kväll så! Jag älskar att ha min syster och sötaste lilla energiknippet Sinc här och jag vet att lillhusse stortrivs med sin moster och sin bästa buskompis Sinc här! Ett underbart avslut på påskhelgen!



Idag tog jag en promenad med alla Tre igen så underbart och så rätt! Regnet öste ner däremot så blöta blev vi och regnet fortsätter ösa ner utanför fönstret så det blir en innedag resten av dagen. Tur att Trion är trötta efter Sinc besök, promenad och inte vill gå ut på grund av vädret! Det blir säkert lite paketöppning framemot kvällen och kanske lite klickerträning för Gilly i alla fall, de andra två är inte så intresserade av det och jag har gett upp där... alla har de olika favoritområden. Gilly älskar klickerträning, Yougi älskar att söka, leta saker och Jester älskar när vi går i skogen och kör skogsagilty - alla har de sin sak, min bästa Tre!

Inga kommentarer: