onsdag 11 april 2012

Trehjuling!

Jag och lillhusse har lite påsklov den här veckan och riktigt lata dagar. Sovmorgon som Trion inte säger nej till, frukost framför TVn mm, vi myser med andra ord. Vädret är inte det bästa så man blir inte så himla sugen på att ge sig ut. Som tur är måste Trion ut och även lillhusse behöver ut och röra på sig för att göra av med lite energi och få frisk luft.



Idag tog vi en promenad på 4 km, en runda jag går en del nu för Gillys skull, inga färister som ska klättras över, inga berg som ska klättras över utan bara plan mark vilket passar henne bra just nu. Den vägen är även perfekt att cykla på så lillhusse tog sin trehjuling med sig. Jag tänkte vi kommer kanske inte så långt men vi får vända när han blivit trött på att cykla.


Men jisses vad lillhusse cykla och vilken ork, han börjar verkligen bli stor! 3 km cyklade han utan problem med en hel del stopp på vägen förstås för att kasta sten i diket och andra härliga äventyr. Den sista km gick långsamt däremot, då gick han en del med Jester och sen fick han lite draghjälp av mig sista biten på cykeln. Så skönt att slippa släpa på vagnen!


Jag älskar verkligen sådana här dagar då vi är ute länge för även om 4 km inte är långt så var vi ute i 2,5 timme. Blir så när man träffar på äventyr längst vägen... Trion blir alltid väldigt trötta efter sådana här promenader för även om vi inte går långt så är vi ute länge och tittar och undersöker allt längst vägen. Underbara Trion och älskade lillhusse, precis så som det ska vara när man har semester (ja husse fattas förstås).



Inga kommentarer: