torsdag 15 november 2012

Träning... och Rallykurs 3!

Gilly och jag går ju Rallykurs och meningen är att man ska träna mellan gångerna. Den här gången hade vi inte tränat alls då vi legat på sjukhus och varit sjuka mm. Men när Husse berättade att Lillhusse hade suttit på köksbordet med en Frolicpåse i knäet (ja man måste sitta högt upp om man ska servera en godisgalen Trio gott), och sagt sitt med en bestämd röst och Gilly, bara Gilly satte sig ner så kände jag att vi har kommit en bra bit ändå. Lillhusse var så stolt över Gilly och sig själv, men besviken på att de andra inte satte sig, Jester kan sitt han också men inte Yougi för sånt är läskigt tycker han även om han kan sätta sig självmant utan problem.

Ja hur söta är de inte mina underbara här hemma, både två- och fyrbenta! Älskar de där härliga samspelet som kan finnas mellan barn och hund och som verkligen finns här hemma, ett samspel med respekt för varandra!

Så igår var det kursdags igen! Trots att jag nog egentligen borde legat nerbäddad så ville jag inte missa ett tillfälle så vi åkte till kursen, det är ju så himla roligt. Så glad för det för Gilly var en stjärna och fick till och med beröm av instruktören hon var imponerad över samspelet vi tränat upp (jag som verkligen inte tränat en gång under veckan som gått, kanske var just det) och de nya skyltarna som innehöll olika liggmoment gick strålande, visst finns det att träna på även där men det gick lång över min förväntan. Gilly var verkligen med på noterna under hela kurstillfället, mer med än matte sin tror jag. Skyltarna med sitt får vi allt träna mer på det vet jag, det tar tid innan Gilly sätter sig ner hon ska tänka först och så hamnar hon snett vid min sida. Men nu i veckan SKA vi träna! Det allra bästa och roligaste med kursen det är att Gilly verkligen tycker det är kul! När hon ser vart vi är hoppar hon med viftande svans ur bilen och hoppar jämfota hopp  vid min sida hela vägen in till träningslokalen, min RallySessa! Jäklar rent ut sagt så himla roligt det är att träna tillsammans med Gilly!

Inga kommentarer: