lördag 3 november 2012

Landet!

Det blev fredagkväll och både jag och Jonatan fick en längtan till min pappa och landet! Husse här hemma skulle spela hockeymatch och skulle komma hem mitt i natten så Jonatan och jag packade en väska till oss och Trion och gav oss iväg.

Hundarna stortrivs hos min pappa även om de tycker att han har alldeles för liten soffa... vi får ju inte plats alla i den! De är lika hemma där som hemma hos oss och de vet vart de bästa platserna som sängen mm finns. Sen det bästa av allt skogen är utanför knuten och det finns en hel tomt man kan få springa på. Så skönt för en rastlös Trio som tyckt att en sjuk matte är inget kul att ha nu längre. Men nu känner jag mig äntligen piggare och lantluften tror jag gjorde sitt! Så efter en riktig mysfredag och en natts sömn så tog jag, Lillhusse och Trion oss en liten skogspromenad mitt ut i skogen precis utanför dörren. Alldeles lagom för att sparka igång kroppen igen! Efter promenaden fick Trion söka godis och busa på tomten, så de blev trötta ändå utan en lång skogspromenad.



 
Efter frukost och liten skogspromenad med bus på tomten så packade vi in oss i bilen igen och for iväg till Huvudstaden för att tända ljus på min farmors grav. Min fina farmor! Trion de fick mest bara ligga i bilen men nöjda att vara med och att det faktiskt händer något.

 
Hemma hos pappa igen så blev det mer bus och mer godissök! Nu känns mitt dåliga samvete mycket bättre för Trion är verkligen trötta nu. Hade inte planerat att ligga sjuk i nästan tre veckor och även om Trion är världsbäst och tar det med ro så längtar de lika mycket som jag efter våra promenader och bus. Men nu har de busat för alla dagars tråkigheter som varit tror jag... Gilly och jag passade på att träna Rally också, så bra att träna hos pappa min där jag kan ha henne lös och bara träna följsamheten utan att ha ett koppel som ska hänga med. Hon var superduktig och det vi har tränat in tills nu går klockrent, så roligt för hon tycker just att det är roligt!
 
Så tråkigt med suddiga busbilder... skyller på att vädret var grått och tråkigt!
 



 
Nu sover Trion sött för nu har vi kommit hem igen och så har vi en fyrbent röd liten nattgäst också som det är lite mer fart på än på mina Tre... bara det tröttar ut mina Finaste kan jag lova! Imorn hoppas jag att jag orkar mig på en lite längre promenad, vore riktigt skönt!

Inga kommentarer: