måndag 26 november 2012

Tiden..., rally, svinkoppor, promenader och helg!

Tiden bara rinner iväg just nu! Äntligen är vi friska och pigga här hemma efter en släng med svinkoppor också... och nu ska väl även vi stå på benen ett tag! Inte var det kul med svinkoppor men jag måste ändå säga att det gjorde gott med ett par dagar hemma bara hundarna och jag med långa härliga promenader efter all sjukstuga som varit. För visst var det jag som åkte på svinkoppor efter några få dagar på jobbet och då jag jobbar med små barn så kan man inte vara på jobbet då så jag fick snällt hålla mig hemma igen.

Hemmamys!


Rallylydnadskurs har vi hunnit med också trots svinkoppor! Lika roligt som vanligt och Gilly var så duktig även om hon den här gången faktiskt blev trött och inte riktigt orkade hela tiden. Det är ju mer och mer momenat vi lär och mer och mer att hålla ordning på för oss båda. Gilly fick i alla fall beröm även den här gången för något som man inte brukar få beröm för när man har Greyhound - vilken kroppskontroll hon har! Hm, hon har om hon vill skulle jag vilja påstå men vi sträcker på oss och tar emot. Den här gången tränade vi på sitt framför med höger och vänster ingång, inte helt lätt men det gick bra! Vi har tränat en del hemma nu och sitt framför det sitter, det gjorde det redan på kursen men höger ingång (gå runt) har vi tränat en hel del hemma och det börjar se fint ut! Värre med vänster ingång det får vi inte till här hemma... men det gick bra på kursen. Tror både Gilly och jag är mer taggade på kursen och framför allt är jag mer koncentrerad. Vi har ett par dagar till att träna på så det ska säkert gå bra...

Sen var det dessa svinkoppor som dök upp under mitten på veckan...men det bästa var att orken fanns, man blir inte dålig av svinkoppor så promenader orkade jag med! Jag hade tur som hade Lillasyster och hennes Sinc i stan dessa dagar så en av dagarna fick jag sällskap på promenaden och vilken lycka för hundarna. Den lyckan är obeskrivlig de bara älskar varandra våra underbara, härligt att se dem tillsammans! Solen tittade fram den också en av dagarna och då njöt vi för solen har varit en bristvara som alltid i november... Lite lyx att faktiskt att bara tänka på hundarna och mig ett par dagar då Lillhusse var på förskolan och Husse på jobbet så Trion och jag passade på att njuta av långa promenader tillsammans, den bästa medicinen av dem alla!








 
Sen kom helgen med ett fullspäckat schema! Under lördagen anlände det en transport med hundar från Irland, hundar som kom till väntandes och längtandes familjer. Det är en speciell känsla att få se dessa oönskade hundar vara så efterlängtade, det är magiskt! Kommer så väl ihåg när jag väntade på mina oönskade irländska hundar och glädjen i första mötet med dem, ja det kan bara beskrivas som magiskt. Min magiska Trio fick stanna hemma för vädret var grått och kallt och matte hade fullt upp med jobb. Prinsessan min hade gråtit i en timme när matte åkt, mattes fina Gilly, ett speciellt band har vi hon och jag! När alla hundarna tagits emot av sina familjer åkte jag glatt hem till mina Tre för att krama om dem, de är verkligen bäst!
 
Söndagen då var det kalas, dubbelkalas för Lillhusses farfar och kusin. En lång bilresa dit men den här gången var Trion med, hela familjen tillsammans då är livet som bäst! De är verkligen underbara mina Tre när de hur lugnt som helst kliver in och bara lägger sig ner när vi äter och sen bara är, även om de, hm, tar stor plats i soffan.
 
Gilly hittade bästa platsen tyckte hon...
 
 
kanske var det inte de?

 
Grabbarna höll sig till de större människorna för mys, troligtvis de bästa platserna!


 
På vägen hem stannade vi till en snabbis hos min Lillasyster som hunnit hem till sig igen och där kan ni gissa vad mina Tre spanade efter hela tiden... de hade iaf gömt sig väl i ett helt annat rum!
 
 
Söta Sinc
 
 
En sån här helg gör att man blir trött och även Trion så jag måste erkänna att vi alla längtar till helgen som kommer, tänk att det är första advent då! En riktig myshelg med pynt och promenader. Självklart går vi en hel del promenader i veckan också men de är inte lika mysiga som de där helgpromenaderna då man kan gå när det är ljust. För den här mörka tiden med alla mörka eftermiddagspromenader de är inte så mysiga... mest bara kalla men sjävklart skönt att röra på sig och framförallt ät det skönt när man kommer in och kan ta en varm kopp te!
 
Ny vecka, nya krafter och nya äventyr!

Inga kommentarer: