söndag 4 november 2012

Härlig och efterlängtad långpromenad!

Äntligen kom vi ut jag och Trion på en härlig långpromenad, med oss som sällskap hade vi vår lilla nattgäst, fina lilla Lystra. Solen sken och det var helt underbart att efter ett par veckors sängliggandes äntligen få röra på sig och att äntligen orka!

Underbar dag med härlig sol som värmde gott, välbehövligt!

 
Mina fina promenadkompisar!
 
Jester som även han tyckte det var skönt att äntligen får röra på sig igen när nu stygnen i tassen är borta.

 
Liten, grå Yougi som tyckte det var lite för kallt ute... han fryser så min lilla Lillfis! Men jag vill inte sätta på honom täcken än, vad ska han då ha när det blir kallt? Vi har beställt tröjor jag hoppas de kommer snart, då kan han ha den när de är lite kallt i luften.

 
Gilly min prinsessa, som är den som tyckt det varit tråkigast att matte legat hemma sjuk. Hon njöt för fullt av dagens promenad och spanade ivrigt på allt... och beteede sig allmänt illa vid alla hundmöten. En uttråkad Grey kanske?!

 
Så vår nattgäst, lilla Lystra som är en Cirneco dell´etna! En pigg tjej som far fram som en liten pingisboll, men när man är så här söt så kommer man nästan undan med allt!

 
Underbara sol, vackra hundar!






 

 
Älskar Gillys öron, de kan ligga hur som helst!

 
Hela gänget innan vi halvvägs i promenaden lämnade Lystra hos sin matte som kom och hämtade henne.


Så var det bara Tre igen, precis som det ska vara när det är som bäst! Alltid roligt med gäster och besök men mina Tre är oslagbart bäst förstås!

 
Vi stannade förstås för bus i hagen när vi ändå gick förbi, tjohoo vad de sprang! Lite Rallylydnad hann vi med att träna också, gäller att ta tillvara på alla tillfällen!

 
Trött Jester...

 
och helt slut Gilly!

 
Älskar den här synen på promenaden, mina fina Tre jag är så stolt och glad över dem alla Tre!

 
Nu är det verkligen november ute, grått och tråkigt så fort solen försvinner och så denna lera! Jag längtar tills det fryser på ute nu så vi slipper det blöta och leriga!



 
Mina fina Tre som nu verkligen är trötta här hemma efter nattgäster, långpromenad och bus. Det har varit en händelserik helg för Trion, skönt för dem och det känns helt klart bättre mot mitt dåliga samvete jag haft över att de haft så tråkigt när jag legat sjuk!




 
Innan vi kom hem hade mörkret redan börjat komma...
 
 
Nu sover Trion gott här hemma efter stretching som jag fått lära mig att de behöver ca 2 gånger i veckan av Anna som är massageterapeut och god kvällsmat (efter en stunds vila förstås). Nu blir det söndagsmys resten av kvällen här hemma! Imorgon är en ny vecka med nya äventyr!
 

Inga kommentarer: