lördag 3 november 2012

Annas Friskvård!

I torsdags åkte vi till Annas Friskvård igen för att fortsätta genomgången av Gilly och för att Yougi skulle få sin första. Anna är certifierad massageterapeut och så himla duktig med hundarna och så kunnig inom det hon gör, märks att hon brinner för det!

Yougi fick sin behandling först och han var så duktig! Jag var lite orolig för med just Yougi vet jag inte åldern på honom och han har levt ett tufft liv innan han kom till oss, han springer inte så mycket utan är en lugn individ och det kan ju bero på flera saker. Så jag var faktiskt orolig för vad hon skulle hitta på honom så ni kanske förstår hur glad jag blev när hon sa att han var så fin i sin kropp! Det fanns egentligen inget, ingen gammal skada mm, han var lite trång i ryggen som hon masserade ut och sen belasta han lite snett för han skjuter mer ifrån med en sida när han rör sig vilket gjorde att han var lite spänd och så kände hon att han drar i koppel. Men det var småsaker som hon lätt masserade ut och som snabbt släppte! Så glad min lilla kille är fin i kroppen och kommer säkert hålla i många år till! Om 1,5 vecka ska vi tillbaka igen för andra halvan av Yougis kropp, det behövs två tillfällen för att gå igenom hela hunden.

Gilly fick sin andra behandling och nu gick hon igenom ryggen och bakpartiet på Gilly och det var inget speciellt alls utan lite småspänningar och en liten sträckning som hon masserade ut. Det märktes att hon satte Gillys kropp i jobb med massagen för vilka fisar hon släppte hela kvällen! Nu är Gilly klar och om cirka ett halvår gör vi nog ett nytt besök för som Anna så klokt sa hundar använder sin kropp som elititidrottare, känns så skönt att kunna ge dem det här!

Anna hade bara lovord att säga om mina hundar och hur glad blir man inte då, Yougi bara älskade hon och hon berömde dem alla för deras underbara talande ögon och sätt. Ja de är underbara mina Tre!

Snart ska även Jester få sin behandling också men vi får vänta några veckor!

Inga kommentarer: