torsdag 9 februari 2012

Nästa vecka blir bättre!

Här hemma är det alltid sjukstuga känns det som, men även det ska väl vända någon gång! Lillhusses andra omgång med vattkoppor (jo man kan tydligen ha vattkoppor 2 ggr...) gick rätt fort över och han är pigg och på benen sen en vecka tillbaka - underbart! Min envisa förkylning som jag haft i 3 veckor nu bestämde sig för att bli värre den här veckan så jag har mest bara legat nerbäddad i soffan med en eller två långnosar tätt intill, den bästa medicinen! Husse bestämde sig även för att klara sig med bara 9 tår ett tag och gick och bröt stortån nu i veckan, aj aj!


Tror ni att jag har haft en lätt uttråkad Trio den här veckan? Tur att de är så underbara som de är och finner sig att bara mysa även om de självklart längtar efter långpromenader och bus. Visst lite aktivering har jag hittat på till dem varje dag, det roligaste är att leta godis i snön. Men idag har jag faktiskt tagit mig ut på en liten runda med hundarna både på förmiddagen och på eftermiddagen, så härligt och Trion verkar nöjda igen! Nästa vecka ska bli bättre och vi har en hel helg då vi får hitta på lite extra även om de allra längsta långpromenaderna nog får vänta ett tag till.

Inga kommentarer: