onsdag 15 februari 2012

Ännu mera snö!

Nu har vi verkligen fått ordentligt med snö här hemma! Ett tag trodde man nästan att våren var på väg, det började bli snöfritt runt träden och det droppade från taken, men så var det inte! Jag njuter av snön och Jester och Gilly också, Yougi däremot han ha gått i ide och kommer bara fram för att äta och göra det nödvändigaste ute...

Veckan har rullat på som vanligt här hemma inte så mycket nytt, jobb, hundpromenader och så lite magsjuka... lillhusse har som vanligt dragit på sig något skräp med kräkningar och feber. Livet blir ju lite tråkigare för Trion när någon är sjuk här hemma (fast roligare med tanke på att vi är hemma) och då älskar jag som jag sagt förut snön och nu hade det kommit mycket  nysnö och då passar det himla bra att kasta ut ett helt gäng falukorvsbitar i snön för de måste grävas fram, med andra ord Trion hade att göra ett tag!





Busfian kan som vanligt aldrig vara "still" någon längre stund... Spring i benen!


De har fått promenader också förstås, nu ikväll tog vi en lång promenad, så vackert ute med snötyngda träd men det blåste rätt kallt. Yougi han har mest bara bråttom hem medan Gilly och Jester gärna är ute länge till, de tar gärna ett par bushopp rätt ner i snödrivorna, stoppar ner hela huvudena i snön, ja inte är de två frusna av sig inte!

1 kommentar:

Lisa sa...

Jag undrar om jag kan få Flossy att leta godis i snön?! Vi har "sökt godis" på jobbet några gånger och nu börjar hon fatta galoppen utan att jag måste peka ut godsakerna (leverpastejen).
Hoppas J mår bättre!!

Kram!