måndag 24 oktober 2011

Söndagsutflykt

Vi vaknade till vackert väder och en temperatur som låg strax över 10 grader, en helt underbar höstdag! Då vill man ju inte annat är ut, så jag, lillhusse och trion Långnosar packade vagnen och gav oss ut på äventyr. Vi hamnde som vanligt nu på sista tiden vid en lekpark som ligger precis i slutet av villaområdet i Bryngelstorp. (Ni som undrar var husse i familjen håller hus så är han oftast på hockey så här års då han är tränare för ett hockeylag...) "Vår" lekparken kanske inte ser så mycket ut för världen men vi älskar den, det är oftast lugnt, det finns gungor, rutschkana och sandlåda precis det som Jonatan vill ha i en lekpark och sen det bästa av allt den ligger nära naturen! När man tröttnat på lekparken kan man leka i den underbara naturen som Labroängar erbjuder - finns det egentligen någon bättre lekpark är naturen!

"Vår" lekpark!


"Utsikten" från lekparken!



Baka kaka!


Trion hade en egen filt som du kunde ligga på så de inte blev kalla och solen värmde riktigt skönt! Jag hade fleecestäcken med till alla tre men det behövdes inte. Det är snart slut på den tiden när hundarna kan följa med till lekpark och ligga stilla... då får vi hitta på andra äventyr tillsammans!


Fika måste man ha med sig och i sig när man är på utflykt och äventyr!


Slut på det roliga i lekparken och dags för äventyr på Labroängar!



Mina finaste <3


Sen var det dags för lillhusse att sova i vagnen och hundarna och jag kunde promenera iväg i solen. Tyvärr kände jag mig inte alls pigg även om det var en underbar dag. Jag frös och benen kändes tunga... när jag kom hem visade det sig att febern var tillbaka igen... Lillhusse hade iaf en underbar dag och trion fick en ordentlig promenad, för envis som man är vände man ju inte hemåt när man kände sig lite dålig utan man gick en lång promenad..!

Dagen idag kommer tillbringas i soffan under en filt med kanske två eller tre långnosar som sällskap där under filten <3

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken fin blogg du har, och så fina hundar! Roligt att ha hittat hit, jag kommer att titta in då och då. En fråga - de fina selarna som du har till hundarna - var kommer de ifrån? Var kan jag hitta dem?
Tack på förhand!

Vänliga hälsningar,
Anna,

Camilla sa...

Tack Anna för dina fina ord om min blogg och om min underbara trio!

Selerna kommer från en tjej som heter Jessica som syr selar mm, du hittar henne här http://hem.passagen.se/jeckson/.

Selerna är helt underbara och det absolut bästa jag har till mina hundar här hemma!

Varma hälsningar Camilla