onsdag 19 oktober 2011

Mys- och smutshundar!

Dagen idag har mest varit lugn med mycket mys, blir så när matte är sjuk. Märgben fyllt med frusen baconost var nog det roligaste som hände förutom lunchpromenaden för trion på förmiddagen idag. Men de verkade inte klaga då regnet hängt över oss idag också.

När trion inte legat hos matte och sovit tätt intill under filten så har de bäddat ner sig i sina egna bäddar bland filtar och täcken. Här hemma har vi ett par hundbäddar och sen finns soffan och sängarna förstås... I alla bäddar finns det nu varma täcken/filtar som trion kan bädda med så det blir varmt och skönt nu när det är kallare tider - mys tycker mina frusna Långnosar.





När husse kom hem tog vi en sväng till hagen för en kortare promenad (i regnet) och spring i hagen. Det märktes verkligen att vi haft ett par väldigt lugna dagar här hemma för jisses vad de sprang eller Gilly sprang kanske jag ska skriva... Gilly sprang lyckligt varv efter varv, vilade en stund och sen tog hon varv efter varv igen. Det är så härligt att se vilken bra kondition hon är i nu, när hon kom i augusti förra året var hon både mager, saknade muskler och hade noll kondition.


Lite godissök gjorde vi också för att det skulle hända lite mer än bara springa. Inte bara musklerna som behöver bli trötta utan hjärnan behöver få jobba den också...

På promenaden så bestämde sig Jester för att rulla sig i något riktigt äckligt. Vet nog inte av att han rullat sig i något snusk förut men nu luktade han skunk och lite till. Gilly som inte ville gå ut i regnet igår utan kissade inne på lillhusses matta där det varmt och gott om tassarna och så Jester som rullat sig i snusk idag... billiga hundar! Undra vad Yougi ska göra imorn..? Sådär lagom kul att med feber bada hund, kändes som det räckte med en liten promenad och bus i hagen för mina krafter. Men jag kunde ju inte ha en hund som stank skit! Så det blev dusch för honom och för Gilly och Yougi också, kände att det var lika bra att ta alla på en gång när jag ändå höll på. Så nu doftar det gott av grönsåpa här hemma!

Nu har jag i alla fall trötta hundar och likså är jag så det blir en kväll i soffan!

Inga kommentarer: