lördag 29 oktober 2011

Märgbenskväll...

Jisses vilken envis förkylning eller vad det nu är jag har... snart inne på tredje veckan. Jag var och jobbade torsdag och fredag då jag kände mig lite piggare, nu har jag ingen röst istället. Förkylningen har nu gått ner i bröstet och satt sig på stämbanden. Känner mig lite vissen men man får se det positivt jag har ingen feber!

Det har inte blivit så mycket långpromenader i veckan, några kvällspromenader har vi i alla fall tagit i våra nya fina reflexvästar. Jag har inte ens orkat ta mig upp till hagen... då är man inte pigg när man inte ens orkar se hundarna springa! Idag däremot kände jag att hundarna verkligen behövde springa så det blev en sväng till hagen och en lite kortare promenad i skogen innan husse hämtade oss. Gilly tycket det var roligt att få busa med Flossy igen, Jester tyckte mest det var en pina att Flossy var med i hagen då hon är rätt tuff mot honom i leken och det tycker inte Jester om. Yougi han bryr sig varken eller bara han får nosa och kissa överallt i hagen, springa tycker han inte är lika viktigt även om han gärna när det är riktiga rejs på gång hänger med!



Hemma igen blev det märgbensfest! Mycket uppskattat av Jester, Yougi och Flossy som nu alla mumsar ben. Gilly hon tycker inte om färska märgben, mycket konstig hund, inte ens de rökta märgbenen som jag gjort mig till och köpt bara till henne idag ville hon ha... I fortsättningen får jag hålla mig till de gamla märgbenen som Jester och Yougi ätit upp allt de goda på och fylla dem med leverpastej till fröken kräsen.


Du tänker inte ta den väl för det är gott...



Ska jag äta det där...

Inga kommentarer: