tisdag 30 augusti 2011

Hösten är här!

Nu är verkligen hösten här! Löv på stigen och en  förkylning som gör att man ligger nerbäddad med feber och rinnande näsa... I lördags hade vi en varm härlig sensommardag men på söndagen kom både höstluften och förkylningen. Jag älskar hösten så det gör inget att den äntligen är här men visst saknar man sommaren! Det är alldeles för långt till våren/sommaren igen. Det är väl egentligen vintern jag inte ser framemot... vill inte ha kallt och massor av snö, det kan vara mysigt någon månad eller två men sen kan den försvinna vilket den inte gjort de senaste två vintrarna. Å mörkret som kommer är inte heller så skoj, det känns som timmarna på dygnet blir färre på något sätt!


I söndags var vi hela familjen ute på en långpromenad i skogen, alla hundar och alla tvåbenta - så mysigt! Efter det var det bara att bädda ner sig och inse att det var bara att ta det lugnt i ett par dagar... Men vi hade en mysig promenad i frisk härlig höstluft, Jonatan höll i sin Jester och sprang runt och busade tills han inte orkade mer och somnade i vagnen. För hundarna avslutades promenaden med bus i hagen.


Flossy har verkligen smält in i flocken och här hemma nu och blivit riktigt trygg här! Det har gått fort för henne, på bara två veckor så har hon kommit till ro här hemma. Jag upplever henne mycket lugnare och självsäkrare nu. Den där försiktiga, otrygga hunden som kom för två veckor sen är borta och här finns nu en trygg men mjuk hund. Tillsammans med min trio har hon blivit mycket tryggare, hon ligger gärna hos dem och de kan till och med få komma och lägga sig hos henne. Min trio är ju vana att ligga tätt tillsammans <3 Flossy har blivit så varm i pälsen här hemma så hon tester lite vad hon får göra och inte får göra mot min trio i leken. Det blir lite smågruff ibland men de är väldigt språksäkra allihopa så det reder lätt och fort ut det själva och säger jag till dem att sluta så gör de det på en gång. Flossy måste ju testa sin styrka i flocken ;D

Hon går fint i kopplet nu, hon går tillsammans med mina fint och bredvid barnvagnen utan problem. Även när vi går promenader själv så går hon fint i kopplet, stor skillnad mot när hon kom. Hon har även börjat lägga på sig lite i vikt vilket hon behöver, här hemma är hon först i kön när det serveras mat så här är hon inte kinkig med mat inte, kan vara färskfodret som gör det!

Nu när jag mest ligger nerbäddad så har jag underbart sällskap av alla långnosar här hemma som ligger tätt omkringen. De är så goa <3 Flossy verkligen älskar att jag är hemma sjuk så hon kan få ligga tätt intill hela dagarna, hon är verkligen en supergo tjej. Det blir inte lätt att skiljas från henne men hon ska ha en egen familj, en familj där hon kan få och ge all kärlek i världen. Här hemma blir det tomt men vi får njuta av att ha henne här nu och hoppas att hennes egna hem dyker upp snart!

Eftersom jag gått och blivit sjuk så har vi mest lata dagar här hemma nu, något som hundarna tycker är mysigt! Alla fyra ligger mest och sover här hemma, riktiga soffpotatisar!








Inga kommentarer: