måndag 4 april 2011

Helg på landet

Starten på det här året har verkligen inte varit toppen för oss med tanke på alla sjukdomar här hemma... För visst kroknade jag också i feber och magsjuka lagom till helgen. Då husse hade planerat in en klassfest så åkte jag och lillhusse till min pappa för att jag skulle få lite hjälp med lillhusse och hundar. Tur man har en pappa som orkar med oss sjuklingar!

Så vi har tillbringat en helg på landet mitt ute i skogen, trots feber så kom jag och hundarna ut i skogen då vi bara behövde kliva ut genom ytterdörren. Lillhusse som varit riktigt pigg i helgen kunde bara hoppa i ett par gummistövlar, på med mössa och tjocktröja och gå ut på småpromenader med sin spade, perfekt för lilleman att komma igång igen efter en veckas feber och magsjuka.


Jester och Yougi var superduktiga hos pappa, de kopplar lätt av där och Yougi som varit så rädd för min pappa hoppar nu upp till honom och lägger sig tätt intill honom i soffan! Gilly tyckte att det var lite jobbigare att vara borta och villa ha full koll på mig hela tiden. Den nya maten fungerade kanon även när vi var iväg. Trion har tidigare nästan matvägrat så fort vi åkt hemifrån men nu åt de som vanligt. Låter nästan som jag gör reklam för färskfoder men för mig har det verkligen fungerat super än så länge, alla test jag gör får maten toppbetyg i.

Yougi myser bakom ryggen på min pappa i soffan.


Jester han placerade sig mellan benen på pappsen...


Hm - Busloppan Gilly som hade det lite svårare att koppla av.


Prinsarna, helt avkopplade!


Gilly kunde koppla av hon också!


Jester han fick springa lös mycket i skogen vilket han tyckte var helt underbart, full fart på honom. Gilly och Yougi fick stanna i koppel då deras nosar mest var nere i marken och letade efter djurspår... Tyvärr glömde jag kameran varenda gång som Jester sprang som en skogstok. I skogen var det nästan snöfritt, härligt, men på tomten var det allt annat än snöfritt...

Delar av stora gräsmattan...


Uteplatsen...


Men visst hittade jag vår på landet också!


Tyvärr ligger nu pappsen magsjuk också. Han som verkligen aldrig blir sjuk och nästan aldrig varit magsjuk trots alla magsjukor jag haft som liten. Stackars pappsen!

Inga kommentarer: