måndag 18 april 2011

Brynolf

Förmiddagen idag har inte varit så aktiv...


Mer fart på eftermiddagen blev det då jag och hundarna träffade moster Lena och hennes underbara whippet Brynolf när de var i stan för att hälsa på.

Yougi och Brynolf hade verkligen superskoj - så härligt att se Yougi leka!


Jester och Brynolf hade skoj de också, Jester älskar att bli jagad och Brynolf att jaga - kan det bli bättre!



Så här lugnt var det inte hela tiden när Gilly och Brynolf lekte, full fart var det men de lyckades inte fastna i kameran annat än när de hittade en intressant fläck. 


Jag är så imponerad över Gilly efter de här dagarna när vi nu träffat och busat med ett gäng hundar. När Gilly kom kunde hon inte leka utan allt var jakt. Nu leker hon verkligen och njuter av att springa tillsammans med en annan hund, men visst kan hon fortfarande dela ut små tjuvnyp ibland men nu är det bara på lek.

Tack Lena och Brynolf! Så roligt att träffa er och Brynolf är verkligen en raring och så vacker!


Hundarna och jag vi tog en promenad hem från hagen där hundarna lekte och jag tog vägen hem över Labro ängar - där är det så vackert! Det är ett naturreservat med ett mycket rikt fågelliv och med många råddjur och harar så ni kan tro att hundarna älskar att gå där!



Den första sädesärlan jag ser i år!

1 kommentar:

Lena sa...

Det var verkligen kul att träffa er och Brynolf hade så roligt!