måndag 19 mars 2012

Helgen...

har gått i rasande fart som vanligt! Vi har äntligen varit friska allihopa här hemma en hel helg, bara det var värt att firas! Lördagen bjöd inte på det bästa vädret men medan lillhusse var hos mormor sin och busa så tog husse och jag en långpromenad med Trion. Det var längesen jag lyckades lura med husse på en promenad... han tar gärna korta promenaderna med Trion men de längre lämnar han gärna till mig, vilket passar mig utmärkt!

Tur man kan kolla hockeyresultaten i mobilen heeeeela tiden...


Bus i hagen blev det en hel del av i helgen, känns som vi måste ta igen de där veckorna när isen låg tjock i hagen!




Mina prinsar som kan gå lösa så fint i skogen, stolt matte! Vi gick på ett motionsspår där det kommer joggare mm men inte brydde sig Jester och Yougi om dem inte. Jag behövde bara säga stanna så stod de stilla medan folk gick/sprang förbi. Yougi är så söt när han är lös för han håller sig tätt intill gärna precis bakom matte... i koppel däremot drar han en del och håller sig framför. Beror säkert på att han känner sig tryggare med matte i andra änden av snöret än helt fri, min lilla lillfis. Gilly däremot tycker att de där joggarna är till för att tävla med, vem springer snabbast så hon får gå kopplad. 

 

 När husse nu var med så hittade vi på lite skoj, vi "lekte" leta husse eller matte i skogen. Någon av oss gömde oss så fick hundarna leta. Yougi tycket det var roligare att leta matte än husse, för inte ville han lämna mattes sida inte, men så snabb han var på att hitta oss. Jester däremot han sprang mest utan att ha så mycket koll på att han skulle leta eller snarare hur för han använde bara synen... Gilly fick snällt titta på, ville inte riskera kapplöpning med någon stackars joggare... Så rolig aktivering som vi alla tyckte var lika roligt!


På söndagen tog jag och Trion en tidig långpromenad på morgonen för sen skulle vi tvåbenta åka till Tropicarium för att kika på lite andra djur än Långnosar. När vi kom hem igen tog vi en sväng till hagen tillsammans hela familjen!

Mina underbara! 


Det har verkligen hänt en del i helgen, mycket spring, bus och promenader så Trion har varit/är trötta. Undra om det kan bero på att vi träffade Sinc i fredags... det brukar kunna trötta ut mina i ett par dagar!

Inga kommentarer: