måndag 19 mars 2012

Aprilväder!

Idag har det verkligen varit aprilväder ute, det har varit kallt, blåsigt, soligt och snöigt... Trots det så tog Trion och jag en långpromenad på två timmar efter jobbet. Jag behövde verkligen det efter en rätt rörig dag på jobbet. Finns inget bättre sätt en att ge sig ut med Trion när man behöver "rensa huvudet".

Mina bästa måbra "piller"!




Som ni kanske ser så har bärnstenshalsbanden kommit fram och på för visst har jag sett en av de mer otrevliga vårtecken, en fästing! I morse på morgonpromenaden kröp det en på Yougi, usch och fy och blääää! Jag tycker att halsbanden fungerat bra i början på sommaren men under de värsta fästingmånaderna behövdes det starkare saker tyvärr.

Många spännade djur ute på kvällen... Här har vi sett det mesta, harar, vildsvin, rådjur mm. Idag var det två harar som lekte för fullt som fångade Trions intresse...



Idag låg det även ett brev i brevlådan, nu är det dags för din årliga vaccinering... så nu är det dags att boka tid hos veterinären för Trion. Vi träffar en hel del hundar och så har Trion inte fått den starten med vaccinationer som man önskar sina hundar som tex valpar från seriösa uppfödare, så jag har beslutat att vaccinera mina varje år. Sen får det förstås inte allt varje år... vet att det råder delade meningar om hur ofta man ska vaccinera mm. Det viktigaste är att man gör det man tror på själv, sen är det förstås bra att läsa på om forskning för och emot årlig vaccinationer också för det är mycket intressant läsning om man är intresserad och nyfiken!

2 kommentarer:

Josefin sa...

Jag hoppas att resten av veckan har varit bättre och inte rörig på jobbet. En lååååångpromenad med trion och duon på fredag, lördag och/eller söndag??? :-) Kram Josefin

Camilla sa...

Kan nog inte säga att veckan blev så lugn precis... Så en härlig promenad med bus med en duo pappisar skulle göra gott för själen! Kramar