söndag 15 september 2013

Gustaf och Evita sele!

Det här med sele är inte lätt... jag kan vara rätt kräsen! I lördags köpte jag en sele till Ozzy på Stationshuset när vi var där, en svart som passar till allt då jag inte köpte tex vintertäcke till Ozzy än. Det blev en Gustaf och Evita sele som jag kikade på först i början och som jag hört ska sitta bra på en Italiensk vinthund men jag är nog inte helt nöjd med den. Den sitter bra vid första anblick men det är några småsaker som stör mig lite. Jag tycker att den åker fram lite vid bröstkorgen och då hamnar den i armhålan och jag vill inte att det ska skava, den sitter precis på skuldran också när han rör sig och så är den lite stor (blir pösig fram på bröstet) med ett stort spänne. Jag tror att den kommer sitta super med en tröja eller ett fleecetäcke under så den jag ångrar inte köpet då vi behöver en sele till vintern också. Jag får helt enkelt prova lite till och se om jag är helt nöjd eller inte... jag har en beställning som ligger hos Merny.se också, en måttsydd.
 
Nya selen!




Inga kommentarer: