måndag 9 september 2013

Glada Gilly!

Idag gick Gilly och jag ut en sväng för att klicka lite Rallylydnadsmoment och tillbaka var mina pigga, glada Greyhound som tyckte det var kul att träna. Hon hoppa och studsade vid min sida och var till och med lite het men det uppmuntra jag för så vill jag ha henne när vi tränar, full av glädje. Vi tränade följsamhet kring olika koner, snurra och olika sittmoment och till och med sitt gick super! Kanske har jag varit lite dålig på att använda klickern när jag tränat Rally, klickern tycker Gilly verkligen om och ser den som skoj. Så nu ska jag använda klickern mer när vi tränar Rallylydnad så jag kan belöna mer precis det jag vill belöna i rätt stund men framförallt att få den där positiva andan tillbaka när vi tränar. 

Nu tränade vi en sval kväll och på gräsmatta, jag kan inte låta bli att undra hur mycket det spelar in också...

Nu hoppas jag att vi kan hålla den här andan upp till nästa kurstillfälle om ett par veckor som är det sista tillfället i kursen!

Inga kommentarer: