söndag 8 september 2013

En hel vecka...

Oj vilken vecka det har varit, full fart från det att man klivit upp tills man stupat i säng! För hundarna har det kanske inte varit den roligaste veckan precis när det nu varit så mycket och på det så har matte en envis förkylning som gjort mig trött. Men självklart har vi hunnit med en del äventyr ändå hundarna och jag.

En hel del mys!

 
Lite Dogparkour träning.

 
Jagade av en galen ko... jisses så rädda vi blev!

 
Härliga kvällspromenader, inte lika långa som vanligt dock...



 

 
Bus i hagen!
 
 
Fredagsgott!




 
Å njutit av det vackra sensommar vädret vi har!



Sen får jag inte glömma att Gilly och jag varit på Rallylydnadskurs i veckan också! I torsdags hade vi första träffen och då var det ett teori tillfälle, en hel del intressant! Gilly fick följa med på teorin men det hände inte mer än att bara ligga på en filt och lyssna för hennes del.
 
I lördags hade vi andra tillfället och bara praktik, hade både Gilly och Jester med mig då Gilly var lite halt i fredags så Jester fick agera reserv. Hältan var som borta på kursen som tur var så Jester fick ligga på filten och titta på och Gilly och jag jobbade. Gilly var duktig men det där med sitt är svårt... inte det naturligaste för en Greyhound precis. Hon kan sitt men det tar tid och inte alltid hon vill och då kan jag säga att nästan alla fortsättningsskyltar är det sitt med i. Hm, vi har med andra ord lite att jobba på!
 
Gilly gjorde verkligen det mesta jag bad henne om, om vi nu tänker bort sitt, men utan så mycket energi tyvärr. Hon var med men inte pigg eller hur jag ska förklara, saknade hennes mer pigga energi som brukar finnas när vi tränar. Det kan ha berott på att planen vi tränade på låg i sol i alla 3 timmarna och Gilly lider av värmen och så var planen vi tränade på av grus, Gillys värsta underlag då hon har känsliga tassar.
 
Eller så var det bara så att jag inte lyckades motivera henne då veckan varit fullt upp och jag var bra trött... Nu laddar vi om med träning här hemma och ett nytt Rallytillfälle om några veckor bort! Oavsett hur det gick och varför så är hon grym min Greyhound!
 

Inga kommentarer: