söndag 28 april 2013

Kurser!

Nu har vi anmält oss till ett gäng nya hundkurser, så roligt! Vi blir lätt lite lata här hemma så att planera in kurser/träna tillsammans med andra ger i alla fall mig mer träningsmotivation.

Jester och mig har jag anmält till en heldag Rallylydnad grundkurs, samma kurs som jag gått med Gilly men den var uppdelad på 7 gånger x 1 timme. Det ska bli spännande att se om Jester orkar hålla igång motivationen i 7 timmar... en utmaning för mig! Under våren är det mycket inplanerat så för mig passade det så himla bra med en heldagskurs istället för en dag i veckan 7 veckor i rad. Sen vet jag vilket stöd jag har även om jag är hemma och kör fast i den helt fantastiska instruktören Caroline Svärd (som är SM mästare i Rallylydnad 2012), för det kan ju vara ett problem att man kör fast när man kommer hem i träningen.

Gilly och mig har jag anmält till en grundkurs i Freestyle! Det ska bli väldigt spännande och roligt då jag aldrig provat på eller ens haft tanken att prova på Freestyle men det lät så himla roligt och spännande så varför inte! Egentligen är det ju en sport som man kan träna hemma i köket med olika trix till ett program med hjälp av klickern, något som passar oss alldeles utmärkt och som vi tycker är skoj! Även det här är en heldagskurs på ca 7 timmar så motivationen och koncentrationen får vi försöka hålla på topp... ska bli spännande att se hur vi lyckas men oavsett ska vi ha grymt roligt!

Jester och jag är även anmälda till en återträff på klickerkursen vi gick för lite mer fördjupning och hjälp med att komma vidare med det man ev. fastnat med i "hemmaträningen".

Nu hoppas vi verkligen att det blir tillräckligt många anmälda till alla kurser så alla kurser blir av! Är ni nyfikna på kurserna och instruktören så kika på hennes hemsida - Trofasthund, jag kan verkligen varmt rekommendera hennes kurser!

Inga kommentarer: