söndag 17 februari 2013

Planer!

Nu börjar vårens planer börja... då tänker jag på kursplaner för Trion! Längtar så tills alla kurser drar igång och jag hoppas de kommer ligga på dagar som passar oss så vi kan gå många kurser i vår. Planerar i alla fall för en fortsättningskurs i Rallylydnad för mig och Gilly och en grundkurs i Rallylydnad för mig och Jester. Har faktiskt planer för privatlektioner för mig och Yougi, skulle vilja att någon ser oss tillsammans och kan tala om vad jag kan göra för att locka honom mer, han tycker fortfarande att all träning är tvång och inte alls roligt. Vill inte kräva eller tvinga honom till något, mer se om jag gör något galet och vad jag kan förändra, jag vill ju att han ska lita så mycket på mig att han ser att träning kan vara roligt eller i alla fall inte obehagligt som han tycker idag. Med klickerns hjälp har vi ändå kommit långt men fortfarande går han helst och gömmer sig när han ser att det är träning på gång, då lockar inte ens korv... Hm det tåls att fundera på!

Några utställningar tänkte jag förska besöka också i vår/sommar, bara för att njuta av att se på vackra vinthundar, kanske en och annan LC tävling också, men utan Trion då förstås! Sen det bästa av allt ett litet våräventyr med goa vänner som jag hoppas vi får till, det behöver vi och då ska absolut Trion med!

Nu bara väntar jag på våren...

Inga kommentarer: