torsdag 14 februari 2013

Massor av snö på landet!

Här hemma fortsätter det rulla på med tråkigheter känns det som... jag sjuknade in igen i feber och magont, till på köpet fick vi problem med avloppet på vår gata. Det bubblade upp äckligt och illaluktande vatten i vår tvättsuga och i duschen. Tvärstopp i avloppet, inget kul och speciellt inte när man är hemma sjuk. Så jag, Lillhusse och Trion åkte ut på landet till min pappa istället ett par dagar, husse lämnde vi kvar hemma. Härligt med lantluft och stillheten när man inte är pigg och skönt för Trion som kunde härja på tomten i snön. Snö hade vi i mängder, vintern är verkligen i full gång och vi har haft ett par dagar med ett riktigt vitt sagolandskap ute!




 
Mycket bus blev det!
 







 
Godissök i snön...



 
Riktiga  snövallar hade vi, härliga vinter!

 
Mina vackra Tre.



 
Några småpromenader tog vi på vackra vintervägar.
 
 
 
Mitt hjärta och "hans" Jester som han själv säger.

 
Träna sitt och ligg, fotgång mm med Gilly och Jester passade jag på att göra också. Perfekt att träna sitt och ligg i snön, det är en utmaning för de flesta vinthundar med kallt underlag, men det har vi tränat på nu och det gick super!
 



 
Inne var vi också förstås... där kan man spana på katter eller bara slappa.
 





Inga kommentarer: