onsdag 6 februari 2013

Härliga Hund!

Jag har blivit väldigt förtjust i tidningen Härliga Hund just nu! Det känns som tidningen är till för alla hundägare eller den vanliga hundägaren ska man kanske säga. Älskar när Hundsport ramlar ner i brevlådan men det är mycket utställning, uppfödning mm vilket jag i och för sig tycker om att läsa om då det intresserar mig och tidningen innehåller mycket info om nytt i hundvärlden som kan vara bra och intressant att veta. Men Härliga Hund känns mer som den just vänder sig till alla och ofta är det en hel del vinthundar med i tidningen, det gör ju inget!

Det första numret i år gjorde mig särskilt glad! Jag som gillar träning med mina hundar och som är övertygad om att alla kan det handlar bara om dig och hur du motiverar din hund, att hitta just det din hund tycker är roligt och hur du belönar på bästa sätt. I tidningen fanns det en artikel som just handlade om svårmotiverade hundar och under den katergorin kan man nog allt räkna vinthundar även om jag nu inte tycker det om alla mina Tre men jag har hittat deras motivation redan. Sen kommer vi aldrig bli proffs jag och Trion och springa på lydnadsplan mm, vi gör det för ha roligt tillsammans för man knyter verkligen en sån go relation till din hund när man jobbar tillsammans.

Artikeln gjorde mig glad och motiverad och jag hoppas fler kände som jag! Sen att instruktören hade 3 Afghaner gör ju inte artikeln mindre intressant... Nu har det redan kommit ut ett nummer till av Härliga Hund men det numret har jag inte hunnit läsa så noga än men den innehåller säkert en del rolig läsning den också.

Känns som jag gjort reklam nu... inte min mening blev bara så glad över artikeln och en härlig tidning!



1 kommentar:

Maria Segedi sa...

Jag gillar med den! Råkar vara vän med hon som har afghanerna oxå men har tyvärr svårt ta mig till kurser på hisingen =(

Min blogg är privat nuförtiden. Men om du vill läsa så behöver jag din mailadress så blir du inbjuden! Du får då instruktioner om hur du ska göra =)