lördag 27 oktober 2012

Tassen!

Igår var Jester hos veterinären för att undersöka sin tass som gjorde ont. De kollade igenom honom så att tån inte var bruten eller klon fått en skada, men det såg bra ut och veterinären trodde som jag att något hade kommit in i trampdynan där han ömmade.

Jag fick lämna kvar min fina prins och åka hem med bara ett koppel för de ville undersöka honom mera, röntga och ev söva vilket han nu inte behövde för han var så lung att det räckte med lugnande och lokalbedövning. Så hemskt det är att lämna kvar sin vän hos veterinären och gå därifrån med ett koppel bara. Det ger en hemska minnen när man faktsikt lämnat kvar sin bästa vän för för sista gången... usch vet att man inte ska tänka så men minnen väcks till liv.

Det var jobbiga timmar innan jag fick hämta hem Jester igen, oro i magen och en konstig känsla av att de inte var Tre här hemma. När vi kom till veterinären hörde vi Jester gråta, han ville hem, eller snarare han började inte gråta fören han hörde oss... De berömde Jester och sa vilken trevlig hund, han hade viftat på svansen åt dem hela tiden tills han hörde oss. När Jester kom ut från rummet där han varit så var han lite groggig men viftade glatt och ställde sig sen vid husse och såg så olycklig ut. De skrattade gott åt honom, nyss glad kille när de tog hand om honom men nu visade han tydligt hur synd det var om honom. Husse det är såååå synd om mig såg hela Jester ut att säga, öronen hängde och han kröp ihop och stod och darrade. Min fina visst var det synd om honom!

Vi fick med ett rör hem och i det röret låg det två små små glasbitar eller om det var små små stenar, vilken otur att lyckas få in dessa små saker i trampdynan. Nu är det borta i alla fall och han har några stygn i tassen och ett bandage runt så det inte kommer in smuts så här i början. Rimadyl ska han äta också mot värk och infektion i 7 dagar. Nu hoppas vi att det här äventyret är över!
 
Så trött när han kom hem min prins, skönt att vara hemma!

 
Inte kul med munkorg men det behövs när matte eller husse inte har full koll för bandaget vill han gärna ha bort... Mycket lättare med munkorg än tratt iaf!

 
Nu är Jester mycket piggare efter en natts sömn och en god frukost. Hela natten sov Jester och jag tätt tillsammans på soffan, mys! Jag insjuknade närmligen också... inte helt pigg än och det blev en del farande igår med veterinären och oro så kvällen blev en kväll med hög feber, men nu är febern borta igen, konstigt det där..! Men snart ska vi väl alla bli pigga och friska som vanligt igen här hemma!

Inga kommentarer: