söndag 21 oktober 2012

Sitt!

Nu har vi tränat sitt stenhårt här hemma inför kursstarten på onsdag.

Jester han kunde sitt innan men gjorde det mer när han själv ville och jag fick oftast tjata mig till det. Med klickerns hjälp har jag nu fått honom att sätta sig när jag vill. Det är inte lätt med en vinthund kan jag lova men det går med positiv träning och envishet! Jester har verkligen förstått det där med klickern nu och även om han inte är lika "på" som Gilly så tycker han verkligen att det är kul!


Gilly, hm hon kunde inte sitt alls för 3 veckor sen! Hon har haft svårt med sitt överhuvudtaget, just på grund av sin långa rygg och den kroppsbyggnaden som hon har och som Greyhounds har. Med hjälp av klickern så kan även hon sitt nu men för att sätta sig ner letar hon upp en bra sittplats först... Sittplatsen ska vara mjuk, gärna en hundbädd. Det ser bra roligt ut när jag säger sitt och hon börjar backa flera meter innan hon sätter sig ner, min prinsessa på ärten! Det är Gilly och jag som ska gå kursen och det ska bli så roligt och en utmaning att jobba vidare med olika saker tillsammans, vi ska bara ha roligt inget annat! Undra om jag ska släpa med mig en hundbädd på kursen?!



Inga kommentarer: